درباری سردار آزمون در آلمان

درباری سردار آزمون در آلمان

راینیشن پست آلمان با انتشار گزارشی به درخشش اخیر سردار آزمون در بایرلورکوزن یک سال پس از انتقالش به این باشگاه اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: «سردار آزمون رفته است. بازیکن ایرانی در زمستان می خواست شانس خود را در جای دیگری امتحان کند. انتقال به المپیک مارسی نزدیک بود و هر روز بیشتر ملموس می شد. مبلغ آن قرار بود 10 میلیون یورو باشد. باشگاه دسته اول فرانسه پیش از این شماره پیراهن این مهاجم را انتخاب کرده بود.

برای آزمون باید پیراهن شماره 11 را بپوشید. اما در آخرین روز از پنجره نقل و انتقالات زمستانی، برنامه ها به نتیجه نرسید، معامله به نتیجه نرسید و رابطه نسبتا ناخوشایند این بازیکن 28 ساله با بایرلورکوزن قدم بعدی را برداشت. در نگاهی به گذشته، این یک موهبت برای لورکوزن و تست بود.

از آن زمان، فرم این بازیکن بین المللی بهتر شده است. او در تساوی 2-3 مقابل ماینتس یک پاس گل داد. او گل تساوی را در تساوی 1-1 مقابل فرایبورگ به ثمر رساند و روز یکشنبه در پیروزی 4-1 مقابل هرتابرلین آتش بازی کرد.

بازی لیگ اروپا مقابل موناکو هم هیجان انگیز بود که آزمون در دقیقه 115 به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و کمی بعد در ضربات پنالتی با اطمینان گلزنی کرد و سهم خود را در راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی ایفا کرد. داستان های زیادی از برخاستن ققنوس از خاکستر در فوتبال وجود دارد. به نظر می رسد آزمون داستان دیگری به این مجموعه اضافه کند.

پس از انتقال به بایرلورکوزن در ژانویه 2022، اوضاع برای این مهاجم خوب پیش نرفت. بایر 2.5 میلیون یورو برای آزمایش به باشگاه سابقش زنیت سن پترزبورگ پرداخت کرد. معامله ای برای مهاجمی که در آن زمان 25 میلیون یورو هزینه داشت. در واقع، این انتقال باید در تابستان رایگان می شد، اما زنیت تصمیم گرفت حداقل مقداری پول برای ستاره خود بگیرد.

در لورکوزن بیماری و مصدومیت باعث شد تا این بازیکن بارها و بارها حرکت نکند. اگرچه سیوان سرمربی بایر چند بازی به او داد، اما آزمون نتوانست او را در درازمدت متقاعد کند. قطعا رویکردهای خوبی به خصوص از نظر فوتبال ترکیبی و خلاقیت وجود داشت، اما هواداران بیشتر منتظر گل و پاس گل مهاجم ایرانی بودند و در مقاطعی متاسفانه او حتی امیدوارکننده ترین موقعیت ها را هم از دست داد.

آزمون درست قبل از اخراج سیوان و انتخاب ژابی آلونسو به عنوان جانشین وی، دچار پارگی همسترینگ شد. پس از جام جهانی قطر که در مرحله گروهی با تیم ملی کشورش حذف شد، خود را در شرایط بدی دید. چند هفته بود که به او به عنوان جانشین پیشنهاد شده بود. آلونسو سرانجام پس از چند جلسه تمرینی چشمگیر به او فرصت داد – و او از آن استفاده کرد.

رابرت آندریچ هم تیمی آزمون گفت: در حال حاضر می بینید که سردار در شرایط بدنی خوبی قرار دارد که این نیز بسیار مهم است.او اکنون دو گل به ثمر رسانده و از ادامه کار خوشحال است.

خود سردار در حال حاضر در بهترین حالت روحیه دارد. این بازیکن ایرانی روز یکشنبه با حرکتی دراماتیک گل خود را جشن گرفت. این جوان 28 ساله برای اولین بار پدر می شود.

آزمون گفت: ما مستحق برد بودیم. ما بسیار خوشحالیم. سه امتیاز خیلی مهم بود. من هرگز تسلیم نمیشوم. ممکن است در یک یا دو ماه بهترین روزهای خود را نداشته باشید. شما نمی توانید اجازه دهید زمان های بد شما را پایین بیاورند.

علاوه بر این، او پس از یک سال بالاخره در بوندسلیگا گلزنی کرد. این مهاجم تاکید کرد: قهرمانی روسیه چندان قوی نیست و با بوندسلیگا کاملا متفاوت است. باید عادت می کردم و سازگار می شدم، اما الان همه چیز خوب است و خیلی خوشحالم.

دیدگاهتان را بنویسید