درخواست تجدیدنظر جولیان آسانژ علیه حکم استرداد او به آمریکا


ساعت: 06:25
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915191

جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس، به دادگاه حقوق بشر اروپا از تصمیم دادگاه انگلیسی برای استرداد وی به دولت آمریکا شکایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های آمریکایی با استناد به بیانیه دادگاه حقوق بشر اروپا گزارش دادند که این دادگاه شکایت رسمی آسانژ را دریافت کرده است.

دوشنبه گذشته، مدیران ارشد پنج رسانه بزرگ اروپایی و آمریکایی در نامه ای سرگشاده از دولت آمریکا خواستند که استرداد و محاکمه آسانژ در آمریکا را متوقف کند.

در آن نامه، که نسخه ای از آن در وب سایت گاردین منتشر شده، آمده است که واشنگتن باید از پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، صرف نظر کند. زیرا این اقدام آزادی مطبوعات را تضعیف می کند.

دوازده سال پیش در چنین روزی، گاردین، نیویورک تایمز، لوموند، اشپیگل و ال پیس برای انتشار گزیده‌ای از 250000 سند به دست آمده توسط آسانژ در به اصطلاح “کیبل گیت” همکاری کردند.

مطالبی که توسط چلسی منینگ، سرباز آمریکایی در آن زمان در اختیار ویکی لیکس قرار گرفت، جنایات ایالات متحده در جنگ های عراق و افغانستان را افشا می کند و سیاست خارجی ایالات متحده را در سراسر جهان زیر سوال می برد.

دیدگاهتان را بنویسید