وکیل سوئدی حمید نوری به حکم دادگاه تجدیدنظر واکنش نشان داد

بودستروم می گوید که به دادگاه عالی سوئد اعتراض خواهد کرد و تصمیم دادگاه استیناف در مورد نوری را به چالش خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از قضاییتوماس بودستروم، وکیل حمید نوری یک شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفته است که در اعتراض به تایید حکم حبس ابد موکلش به دادگاه عالی سوئد اعتراض خواهد کرد.

بودستروم گفت: ما به دادگاه عالی می رویم سوئد ما شکایت می کنیم.

وکیل حمید نوری همچنین بیان کرد: موکلم که در سال 2019 در سوئد دستگیر شد از این حکم ناامید شد و به شدت از سیستم قضایی سوئد انتقاد کرد.

هیبت الله نجندیمنش مشاور حقوقی خانواده حمید نوری پیشتر در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری میزان در خصوص تایید حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دادگاه تجدیدنظر سوئد گفت: دادگاه تجدیدنظر هیچ توجهی به مدارک ارائه شده از سوی وکلای حمید نوری نکرده است. ; همان اشتباهاتی که در رای دادگاه بدوی رخ داد در مرحله تجدیدنظر نیز تکرار شد.

مشاور حقوقی خانواده حمید نوری با اشاره به نامه نرگس محمدی به نخست وزیر سوئد و دیدار خانواده وی با مقامات سوئد گفت: این اقدامات در روزهای اخیر نشان دهنده این واقعیت است که دادگاه از بعد حقوقی خارج شده و ابعاد سیاسی پیدا کرده است. ما این را بخشی از اثبات سیاسی بودن پرونده حمید نوری در سوئد می دانیم.

جندی منش گفت: این اقدام دادگاه سوئد باعث استکبار بیشتر گروه های تروریستی می شود و اگر از این به بعد اقدام تروریستی رخ دهد، سوئد نیز در این زمینه مسئول است. اگرچه ما به سیستم قضایی سوئد اعتماد نداریم، اما در حال پیگیری پرونده از طریق دادگاه عالی آن کشور هستیم.



آیا این خبر مفید بود؟