جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید نوری آغاز شد

ساعت: 15:59
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922369

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: دادگاه تجدیدنظر علیه حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد و کارمند سابق سیستم قضایی امروز در استکهلم برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آسوشیتدپرس گزارش داد که دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی دستگیر شده در سوئد و یکی از مقامات سابق قوه قضائیه که به «جنایت جنگی در جریان جنگ ایران و عراق» در دهه 1980 متهم شده بود، امروز در استکهلم برگزار می شود.

پیش از این گزارش شده بود که پس از این مرحله دادگاه تجدیدنظر جلسه غیرعلنی تشکیل می دهد و در این جلسه فیلم های ضبط شده از جلسات شاکی، متهم و شهود منتشر می شود. انتظار می رود این نشست تا پاییز 2023 ادامه یابد.
حمید نوری که در نوامبر 2018 به سوئد سفر کرده بود، در بدو ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس این کشور دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در سلول انفرادی به سر می برد. کیفرخواست وی بر اساس ادعای گروه تروریستی مفکهین بود. آنها مدعی هستند نوری در مقطعی زندانبان منافقین در ایران بوده است. این اساس دادگاه سوئد بود و منجر به نقض اصل برائت و حق آزادی تردد توسط مقامات سوئد شد و این شهروند ایرانی بیش از سه سال در زندان سوئد با محدودیت های زیادی مواجه بود. طبق اخبار منتشر شده، سوئدی ها به ابتدایی ترین حقوق انسانی حمید نوری احترام نمی گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید