دردسر شیرین برای یحیی گل محمدی

دردسر شیرین برای یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت برای دیدار جام حذفی مقابل ویستا توربین تیمش را با ترکیبی متفاوت به زمین ببرد تا بازیکنان اصلی استراحت کنند و برای ادامه مسابقات لیگ برتر آماده شوند.

با این حال پرسپولیس موفق شد با چهار گل حریف خود را شکست دهد تا صعودی مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی داشته باشد. قرمزها در نیمه اول گل ویستا توربین را به ثمر نرساندند اما در 45 دقیقه دوم طوفان سرخ در هوای بارانی تهران شکل گرفت تا چهار بار دروازه حریف دسته اولی خود را باز کند.

علیرضا ابراهیمی، علی شجاعی، سیامک نعمتی، رضا اسدی و احسان پهلوان در ترکیب اصلی قرار گرفتند، بنابراین هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. خط سه امتیازی پرسپولیس در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت تا یحیی گل محمدی تصمیم گرفت ترکیب بین دو نیمه را تغییر دهد. علیرضا ابراهیمی و رضا اسدی بازیکنانی بودند که سرمربی پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم آنها را تعویض کرد تا قرمزها با قدرت هجومی بیشتر و بازی بهتر به دروازه ویستا توربین حمله کنند.

تغییراتی که نه تنها شیوه بازی قرمزها را تغییر داد، بلکه عملکرد سایر بازیکنان را نیز تحت تأثیر قرار داد. اسد و ابراهیمی که در فصل نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس آمده بودند به نیمکت بازگشته اند تا اینطور به نظر برسد که یحیی از خریدهای میلیاردی خود چندان راضی نیست. بازیکنانی که برای حل مشکلات دفاعی و خط میانی جذب شدند اما اغلب نیمکت نشین بودند و به همین دلیل به احتمال زیاد خیلی زود از جمع قرمزها جدا خواهند شد.

از طرفی دیگر نیمکت های ذخیره که فرصت کمتری برای حضور داشتند، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند. محمد شریفی اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا نشان دهد اعتماد به نفس یحیی در روزهای اخیر با توجه به سبک بازی تکنیکی و حضور به موقع او در محوطه جریمه حریف زیاد نیست. شریفی تا حضورش در زمین توپ را خوب بازی می کرد تا میلاد سرلک با فضای بازی بیشتری به جمع مهاجمان اضافه شود.

سیامک نعمتی باز هم در جمع مردان اصلی قرار گرفت و خاطرنشان کرد که حاضر است یحیی را اذیت کند تا از او برای ترکیب اصلی استفاده کند! بازیکنی که در این فصل به دلیل مصدومیت های پیاپی فرصت کمتری برای بازی داشته اما هر بار که بازی کرده تاثیر لازم را داشته است.

کمتر کسی علی شجاعی را به خاطر شیوه بازی اش به یاد می آورد چرا که اکثر هواداران پرسپولیس او را با لذت گلزنی به سبک «پائولو دیبالا» به یاد می آورند. شجاعی تقریبا هر بار برای پرسپولیس گل می زند تا نشان دهد نه تنها توانایی بازی در هر پست دفاعی و هافبکی را دارد، بلکه موفق به گلزنی نیز می شود و می خواهد شادی گل دوم خود را در ذهن پرسپولیسی ها جا بیاندازد.

عملکرد قابل قبول نعمتی و شریفی برخلاف بازی ابراهیمی و اسد جسورانه بود تا گل محمدی برای صف آرایی بازیکنانش در ادامه لیگ برتر و جام حذفی مشکلات تلخ و شیرینی داشته باشد.

برخلاف دو فصل گذشته، کادر فنی پرسپولیس بارها مجبور شد تغییراتی را انجام دهد تا به سیستم مورد نظر خود نزدیک شود اما حالا با ارائه تحسین برانگیز تعدادی از ذخیره های همیشگی خود باید منتظر باشیم تا ببینیم چه تدابیری اتخاذ خواهند کرد. از آنها استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید