درگیری شدید بین الحشد الشعبی و داعش در موصل؛ 7 تروریست کشته شدند


ساعت: 21:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898143

منابع امنیتی عراق از درگیری نیروهای الحشد الشعبی در جنوب موصل با تروریست های داعش خبر دادند که منجر به

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع خبری عراقی از درگیری نیروهای الحشد الشعبی با تروریست های داعش در منطقه «جزیره الحجر» واقع در جنوب موصل (استان نینویه) خبر دادند.

شبکه دجله به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که در این درگیری ها هفت داعشی کشته شدند که سه نفر از آنها انتحاری و چهار نفر دیگر با گلوله کشته شدند.

این منبع گفت که این درگیری ها بین ارتش 44 حشد و عناصر داعش بوده است. تروریست ها در یک خانه در قسمت جنوبی جزیره الحضر محاصره شدند.

یک منبع امنیتی به شفق نیوز گفت که در جریان این درگیری ها دو تن از نیروهای حشد الشعبی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد که تجهیزات امنیتی و نظامی وارد منطقه شده و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

در همین راستا احمد التمیمی یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش نمی توانند در مراسم اربعین هیچ اقدامی انجام دهند.

التمیمی گفت: استان دیالی یکی از استان های مهم در طرح امنیتی برای ایام زیارت اربعین در عراق است. زیرا بیش از 220 هزار زائر از ملیت های مختلف ایرانی، افغانی و آذربایجانی از گذرگاه «المنظریه» تردد می کنند. [خسروی] از این استان عبور کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 150 هزار زائر در دیالی راهی کربلا شدند، تصریح کرد: فرماندهی الحشد الشعبی در محور دیالی در مراسم اربعین موفق شد پنج ضربه مهم به داعش وارد کند.

این فرمانده الحشد تاکید کرد: در این عملیات نیروهای این سازمان 6 انبار سلاح و مواد منفجره داعش را کشف و به تصرف خود درآوردند و 6 تروریست از جمله یک سرکرده ارشد را به هلاکت رساندند و 50 هزار دونوم (هر دونوم معادل هزار متر مربع) منهدم کردند. تمیز

التمیمی تاکید کرد که این عملیات الحشد با سایر نیروهای امنیتی هماهنگ شده است، این عملیات به نتایج مهمی منجر شده و هیچ خللی در امنیت زائران ایجاد نشده است. با وجود اینکه تعداد موکب ها بالغ بر 600 نفر بود.

دیدگاهتان را بنویسید