الحشد الشعبی 4 مقر داعش را منهدم کرد


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905132

الحشد الشعبی از انهدام چهار مقر تروریست های داعش در شرق عراق طی دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان الحشد الشعبی امروز (شنبه) از گلوله باران و انهدام چهار مقر و مخفیگاه تروریست های داعش در استان دیالی واقع در نزدیکی مرزهای ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الملومه، صادق الحسینی از فرماندهان الحشد الشعبی گفت: توپخانه این حشد الشعبی مواضع داعش را در مناطق حمرین و السفره در شمال این کشور هدف قرار داد. استان دیالی

وی تصریح کرد: در طول شب تحرکات تروریست ها با دوربین های حرارتی رصد شد و سپس یگان توپخانه با دقت مخفیگاه آنها را گلوله باران کرد.

به گفته وی، این حملات برای جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از این مناطق به شهرها و روستاها در 48 ساعت گذشته انجام شد و حمرین و السفره از مناطق کوهستانی و صعب العبور هستند که تروریست ها در آن مخفیگاه های خود را ایجاد کرده و تروریست ها را انجام می دهند. عملیات، آنها بیرون می روند و دوباره برمی گردند.

صادق الحسینی همچنین گزارش داد که نیروهای الحشد الشعبی در ماه های اخیر بارها از نفوذ تروریست ها جلوگیری کرده و خسارات و تلفات مادی به آنها وارد کرده اند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در ژوئن 2017 و آزادسازی موصل، تروریست ها در قالب هسته های آرام و کوچک در مناطق کوهستانی و صعب العبور رشته کوه حمرین و کوه های ماهول در استان دیالی، مناطق بیابانی الانبار استان و مناطق مرزی با سوریه و در جنوب و در غرب استان نینوا پراکنده شده و گهگاه به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حمله می کنند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی و ارتش عراق ماهانه چندین عملیات پاکسازی را انجام می دهند و در همین راستا، تحسین الخفاجی از فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 150 مورد از خود را از دست داده است. فرماندهان امسال وی گفت که نیروهای امنیتی عراق کنترل کامل بر مرزهای این کشور با سوریه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید