حشد الشعبی با حمله داعش در دیالی مقابله کرد

بر اساس این گزارش، حشد شعبی اعلام کرد که بخشی از هنگ یکم لشکر 62 این نیروها موفق شدند روز چهارشنبه حمله تروریست های داعش در شمال شرق استان دیالی را دفع کنند.

حشد شعبی افزود: گروهی از بقایای تروریست های داعش قصد داشتند به یک مرکز امنیتی در منطقه شروین حمله کنند که نیروهای حشدالشعبی با آنها مقابله کردند.

این در حالی است که شنبه گذشته در استان دیالی، رژه نظامی نیروهای حشد الشعبی عراق به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس آن برگزار شد.

این مراسم با حضور برخی دیگر از نهادهای نظامی وزارت دفاع و کشور و اداره مبارزه با تروریسم در پایگاه نظامی شهید ابومنتظر المحمداوی استان دیالی برگزار شد.

حشد شعبی همچنین در این رزمایش سامانه های هدایت و کنترل پهپاد خود را که ساخت نیروهای عراقی است، ارائه کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح نیز به همراه مقامات نظامی در این مراسم حضور داشتند. در ابتدای مراسم رژه تصویر شهید ابومهدی المهندس از مقابل تریبون پخش شد.

فالح الفیاض، رئیس کمیته حشد الشعبی عراق چهارشنبه شب در سخنرانی خود گفت که این نیرو از بدو تأسیس عاملی مثبت در حمایت از عراق بوده است و حشد الشعبی در جلوگیری از کشاندن این کشور به غیرنظامی نقش داشته است. جنگ.

فالح الفیاض در گفتگو با المیادین تاکید کرد: حشدالشعبی ضامن صلح داخلی و جلوگیری از جنگ داخلی در عراق است و در هر درگیری سیاسی داخلی به عنوان طرف سوم عمل می کند و از مردم و حاکمیت عراق حمایت می کند. .

دیدگاهتان را بنویسید