در سقوط هلیکوپتر دو عضو طالبان کشته شدند


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896612

وزارت دفاع دولت موقت طالبان اعلام کرد که یک هلیکوپتر نظامی در جریان یک پرواز آزمایشی در کابل سقوط کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مشرق، وزارت دفاع دولت موقت طالبان اعلام کرد که در پی سقوط یک هلیکوپتر نظامی در کابل، دو خلبان آن کشته و پنج خلبان دیگر زخمی شدند.

این وزارت با اعلام نوع هلیکوپتر بلک هاوک گفت که این هلیکوپتر دیروز (شنبه، ۲۸ سنبله) در حین پرواز آموزشی در محوطه دانشگاه نظامی کابل به دلیل نقص فنی سقوط کرده است.

وزارت دفاع طالبان جزئیات بیشتری از این رویداد منتشر نکرده است.

در حال حاضر طالبان از چند هلیکوپتر متعلق به دولت سابق افغانستان استفاده می کنند.

گفته می شود که نیروهای خارجی برخی از این هلیکوپترها را هنگام خروج از افغانستان منهدم کرده اند. با این حال، طالبان می گویند که تعدادی هواپیمای نظامی را تعمیر کرده اند.

در همین حال، پس از تسلط طالبان بر افغانستان، برخی از سربازان هلیکوپترهای ارتش دولت قبلی را به کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان و ازبکستان منتقل کردند.

با این حال، وزارت دفاع طالبان بارها خواستار بازگرداندن بالگردهای افغان از تاجیکستان و ازبکستان به این کشور شده است.

اما در حالی که ایالات متحده گفته است که هواپیماهای نظامی را به طالبان تحویل نمی دهد، وزارت دفاع این گروه گفته است که این هلیکوپترها را به هر وسیله ممکن به دست خواهد آورد.

عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع گفت: هلیکوپترهایی که هم اکنون در تاجیکستان و ازبکستان هستند سرمایه مردم افغانستان هستند و این کشورها باید آنها را تحویل دهند.

وی تاکید کرد: این بالگردها در زمان مناسب بازگردانده خواهند شد.

طالبان گفته است که بیش از 40 هلیکوپتر افغانی توسط نظامیان دولت قبل در زمان سقوط حکومت گذشته به تاجیکستان و ازبکستان منتقل شده و همواره خواهان بازگرداندن این هلیکوپترها به افغانستان بوده اند.

پیش از این عصمت الله ایرگاشیف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان گفته بود که ازبکستان قصد ندارد هواپیماها و هلیکوپترهای نظامی را که پاییز گذشته وارد ازبکستان شده بودند، به افغانستان بازگرداند. این فناوری نظامی متعلق به آمریکاست و این موضوع باید توسط آمریکا حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید