در مورد معوقات مستمری بگیران چطور؟

در مورد معوقات مستمری بگیران چطور؟

دبیر کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با اشاره به نتایج اقدامات سال گذشته دولت در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان گفت: سال گذشته شاهد این بودیم که دولت حدود 5 ماه برای افزایش حقوق بازنشستگان منتظر ماند. که باعث اعتراض بازنشستگان شد». اگر در سال 1402 چنین اتفاقی بیفتد بازنشستگان دوباره اعتراض می کنند.

حمید حاج اسماعیلی از فعالان حوزه کارگری با بیان اینکه معوقات قطعی شده است، می گوید: مستمری بگیران مطمئن باشند که معوقات با قطعی شدن مصوبه پرداخت می شود و دو ماه است که با مصوبات جدید افزایش ها صورت گرفته است. و احکام صادره اجرای آنها از تاریخ 1401/01/01 می باشد. لذا مطالبات معوقه با جدیت پیگیری می شود.

این کارشناس بازار کار در خصوص مهلت پرداخت بیمه های معوق بازنشستگان می افزاید: معوقات از آبان ماه پرداخت می شود.

وی در خصوص اینکه معوقات افزایش مستمری بیمه به صورت یکباره پرداخت می شود یا ماه به ماه، اظهار می کند: طبق وعده خود سازمان بیمه گر تا پایان سال ماه به ماه معوقات پرداخت می شود. معوقات ماه آوریل در نوامبر؛ معوقات ماه می در آذر؛ معوقات ژوئن در ماه دسامبر؛ معوقات ژوئیه در ماه فوریه؛ و معوقات مرداد ماه در اسفند ماه پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان در آبان ماه چقدر خواهد بود؟ وی می گوید: معوقات به افراد با رقم های مختلف پرداخت می شود و به هر کدام با توجه به دستمزدش افزایش هایی تعلق می گیرد که می تواند از 500 هزار تومان تا 7 تا 6 میلیون تومان باشد.

حق مسکن کارگران کجا رفته است؟

علاوه بر حقوق معوقه مستمری بگیران تامین اجتماعی، حق مسکن کارگران هنوز رقم مصوب شورای عالی کار نیست.

شورای عالی کار کمک هزینه مسکن کارگران را برای سال 1401 ماهانه 650 هزار تومان تعیین کرد اما شورای دولت در زمان ابلاغ این مصوبه آن را به 550 هزار تومان کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید