دستگیری عناصر اصلی شبکه تامین مالی گروهک تروریستی منافکین


ساعت: 13:26
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921587

وزارت اطلاعات از شناسایی بزرگترین شبکه تامین مالی و تجهیز تیم های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری عوامل اصلی این شبکه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متن اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

توجه ملت محترم ایران: بزرگترین شبکه تامین مالی و تجهیز تیم های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و 6 نفر از عناصر اصلی این شبکه شناسایی شدند. طی عملیات های همزمان در چند استان کشور دستگیر و 10 نفر احضار شدند و تعدادی دیگر از افراد مرتبط با این شبکه نیز تحت تعقیب هستند. این شبکه گسترده وظیفه انتقال پول از خارج از کشور با روش های پیچیده پولشویی و تهیه تجهیزات مختلف برای تیم های عملیاتی – تروریستی منافقین را بر عهده داشت. سرکرده شبکه مذکور به نام علی محمد دوالی فرزند غلامحسین از عناصر مهم منافقین بوده و دارای دفاتر و نهادهایی در امارات و هلند است. در تعامل مثلث مذکور، آلبانی، امارات و هلند خطوط عملیاتی و پوشش لازم برای تامین مالی تروریسم و ​​تدارکات را فراهم کردند. در داخل کشور چندین ادارات، نهادها و افراد مرتبط از شرکای گروهک منافقین، فرآیند تامین پول و تسهیلات از سرمایه های مستقر در خارج از کشور را اجرا کرده و فرآیندهای چندلایه پولشویی را به منظور محو آثار و ردپاها انجام داده اند. آثار منافقین و در نهایت پول و سلاح و مواد منفجره و ادوات تجهیزات فنی و مخابراتی را در اختیار گروه های تروریستی قرار دادند و حتی اراذل و اوباش را برای صحنه های اغتشاشات اخیر اجیر کردند. در میان دستگیر شدگان، پدر یکی از اعضای عملیاتی تیم های تروریستی نیز دیده می شود که نزدیک به 3 سال پیش دستگیر شد و به دلیل انتصاب در یکی از دانشگاه های فنی مهم کشور، هجمه گسترده رسانه های معاند علیه امنیت کشور را به همراه داشت. و نهادهای قضایی شایان ذکر است این مرد سابقه عضویت در گروهک منافقین را نیز دارد و به همین جرم به زندان محکوم شده است.
تحقیقات از شبکه فوق و همکاران آنها ادامه دارد و عناصر مقیم خارج از کشور نیز به اتهام «تامین مالی تروریسم» و «پولشویی سازمان یافته» از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
همچنین به کشورهای میزبان منافقین اعم از آلبانی، هلند و امارات یادآوری می شود که به دلیل ماهیت بحرانی زندگی و جنایتکار بودن این گروهک، حضور آنها در هیچ کشوری تاثیری نداشته و نخواهد داشت. به جای دامن زدن به اقدامات غیرقانونی و تروریستی در این کشورها.

دیدگاهتان را بنویسید