دست این جهادگران را باید بوسید/قبل از وقوع بحران باید چاره اندیشی کرد


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888057

در خطبه های نماز جمعه این هفته استان چهارمحال و بختیاری به موارد زیر اشاره شد:

حجت الاسلام محمدعلی نیکونم گفت: در کشوری که حکمرانی قوی دارد، اعتقاد بر این است که می توانیم از پس بحران برآییم و اجازه ندهیم که اسراف اتفاق بیفتد که هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید برای این مهم برنامه ریزی کنند. به طوری که مردم در این بحران ها چیزی جز آسیب برایشان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه هفته گذشته با سیل ویرانگر هفته پر چالشی برای کشور بود، گفت: وی گفت: جهادگران، نهادهای دولتی و مردم به میدان آمدند و دستان قربانیان را خالی کردند. آنها در سیل کمک کردند، باید دست این جهادگران را ببوسید.

وی افزود: در کشوری که حکمرانی قوی دارد، اعتقاد بر این است که می توانیم با بحران مقابله کنیم و اجازه ندهیم که اسراف رخ دهد، هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید این مهم را طوری برنامه ریزی کنند که مردم این کار را نکنند. در این بحران‌ها باید نگران هر چیزی جز آسیب باشم».

نکونام ادامه داد: قبل از وقوع بحران باید خطرات احتمالی را پیش بینی کرد و راه حل های آنها را در نظر گرفت، البته این به این معنا نیست که مسئولان نرفتند بلکه کمک و نافرمانی انجام شد اما آنطور که باید نبود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آمریکا را باید شناخت و از آن فاصله گرفت تا خوب زندگی کرد، انقلاب اسلامی راه خود را به خوبی می شناسد و با ترفندهای آمریکا به خوبی می جنگد و تسلیم قلدری آن نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونم افزود: خبرنگاران باید بیانگر واقعیات باشند، جهادگران و خبرنگاران انقلابی تبیین کننده در عرصه های اجتماعی هستند و تلاششان این است که زبانشان حرف حق و انقلاب باشد.

وی گفت: کار خبرنگاران آسان نیست و تلاش عاشقانه و جهادی برای نقش آفرینی در کشور و بیان زیبا وقایع تاریخی انقلاب و اسلام دارند.

امام جمعه شهرکرد در پایان افزود: پیمایش عمان حرکت مهم و زیبایی بود که اخیراً در استان اتفاق افتاد، عمان باید به رسمیت شناخته شود و باید تلاش کنیم که روزی به نام عمان سامانی در تقویم انقلاب اسلامی داشته باشیم، همانطور که در سال گذشته داریم. داستان روز محتشم

عزاداران به منظور افزایش ایمان و معرفت، مجلس عزاداری حسینی را تشکیل دهند

خجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهرستان اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اردل ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری محرم الحرام، خود و نمازگزاران را به قدرت الهی دعوت کرد. ، گفت: در این ایام فرصت هدایت و رهبری مردم قیام و نهضت سیدالشهدا (علیه السلام) فراهم است.

بهرامی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بود و بسیار زیاد است. ابعاد و اسباب که یکی از مهمترین عناصر است و علت این قیام مسئله مهم و تأثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بابیان اینکه عزاداران حسینی برای افزایش ایمان و معرفت باید برای امام حسین(ع) مجلس عزاداری تشکیل دهند، افزود: نباید به امام حسین(ع) منحصر و منحصر به مراسم ترحیم و عزاداری نگاه کنیم. بلکه باید به قیام کربلا که کتاب معرفت سیدالشهدا (ع) است نیز نگاه کرد. ) از اعماق جان خود را درک کنیم و توصیه های نورانی این پیامبر را در زندگی روزمره خود به کار ببریم.

امام جمعه شهرستان اردل در قسمت دوم خطبه های نماز جمعه شهرستان اردل ضمن گرامیداشت 26 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگار وظایفی از جمله صداقت در گفتار، رعایت شئونات را بر عهده دارد. عدالت و تقوای سیاسی و اخلاق حرفه‌ای، امانت و امانتداری.» در حرفه روزنامه‌نگاری، دولت‌گرایی و انقلابی‌گرایی از وظایف و ویژگی‌های مهم روزنامه‌نگار است.

وی در پایان با اشاره به حادثه خیز بودن شهر اردل و نبود تجهیزات و امکانات لازم برای مدیریت اورژانس از میدان محترم راهداری، هلال احمر و ستاد بحریان خواست نسبت به رفع این نواقص اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید