دعوت از امیر عبداللهیان برای سفر به پاکستان


ساعت: 00:40
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815606

این اتفاق در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه پاکستان رخ داد

در گفت وگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با شاه محمود قریشی، دو طرف در مورد دیدار وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، موضوع فلسطین، یمن، افغانستان، اوکراین و روابط دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گفت وگوی تلفنی به ابتکار پاکستان بین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی، دو طرف در مورد دیدار وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، موضوع فلسطین، یمن و افغانستان گفتگو کردند. ، بحران اوکراین و روابط دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی از امیر عبداللهیان برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد و جشن هفتادمین سالگرد روز ملی پاکستان دعوت کرد و گفت: مسئله فلسطین منشأ سازمان همکاری اسلامی، موضع اصولی جمهوری است. اسلام ایران را در این زمینه مهم و کلیدی می داند.

دو طرف در مورد ابعاد مختلف روابط دوجانبه، بحران اوکراین، مسائل منطقه ای و جهان اسلام گفتگو کردند.

امیر عبداللهیان با تبریک روز ملی پاکستان به دولت و ملت پاکستان و تشکر از دعوت وزیر امور خارجه گفت: پیش نویس قطعنامه هایی در این زمینه وجود دارد.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و قطعنامه علیه یمن که توسط برخی کشورها تهیه شده است با مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در وحدت امت اسلامی ناسازگار است.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت وحدت کشورهای اسلامی تاکید کرد که پاکستان در این راستا و حمایت از فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید