دیدار امیر عبداللهیان با الهام علی اف/ دعوت آیت الله رئیسی از رئیس جمهور آذربایجان برای سفر به تهران

ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794284

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان بار دیگر بر دعوت آیت الله رئیسی همتای آذربایجانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (چهارشنبه) برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان وارد باکو شده است، با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به دیدار اخیر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با الهام علی اف در ترکمنستان، گفت: در دیدار اخیر در عشق آباد از جناب عالی برای سفر به تهران دعوت کردید و از من خواستید که مجدداً از ایشان دعوت کنم. «از جناب عالی تکرار می کنم.

وی افزود: خوشبختانه دیدار روسای جمهور دو کشور نقطه عطفی و تحولی جدید در روابط دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان است.

در این دیدار جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و علیرضا حقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا در وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با ورود به باکو در جمع خبرنگاران گفت: امروز دیدارهایی در سطح عالی با مقامات جمهوری آذربایجان خواهیم داشت و خوشحالیم که روابط دو کشور رو به رشد و توسعه است. وی افزود: در این سفر همکاری های بیشتری خواهم داشت و این ایده ها در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان مطرح خواهد شد.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته تماس های زیادی با همکارم وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان داشته ایم و حداقل دو یا سه دیدار حضوری در نیویورک، عشق آباد برگزار شده است. و اسلام آباد ما در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان (الهام علی اف) سفر به این چارچوب را نهایی خواهیم کرد و سپس شاهد آمدن و رفتن بیشتر هیئت های اقتصادی خواهیم بود. ما مراکز تجاری و فرهنگی در دو طرف پایتخت و سایر مراکز خواهیم بود.

وزیر امور خارجه در این سفر با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی، صاحب غفاراوا رئیس مجلس و معاون نخست وزیر دیدار خواهد کرد.

سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر آخر هفته امیر عبداللهیان به باکو خبر داد و گفت: قبلاً از وزیر امور خارجه دعوت شده و این برنامه در دستور کار قرار دارد و در صورت هماهنگی، این سفر کوتاه آخر هفته جاری انجام خواهد شد. موضوعات زیادی در زمینه روابط دوجانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دستور کار دو کشور قرار دارد.

به گزارش فارس، این اولین سفر امیر عبداللهیان به باکو از زمان تصدی این سمت است. امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه روز یکشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از روند رو به رشد روابط ابراز خرسندی کردند.

وزیران امور خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس سران اکو در عشق آباد نیز دیدار کردند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار خود با همتای آذربایجانی خود در عشق آباد را مثبت و دوستانه خواند و با بیان اینکه هر دو کشور و دو ملت در خارج از همسایگی خویشاوند هستند، اعلام کرد: به توسعه روابط با همسایگان خود ادامه خواهیم داد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید