دلایل تاخیر در معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی / قانون نانوشته نظارت


ساعت: 12:14
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1886995

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی قوانین نانوشته گفت: مدیر خود را مدیر مجاز مجتمع نمی بیند و در راستای حسن اجرای امور مردم، نمایندگان در نظر دارند. هشدار دولت برای تسریع در استفاده از گزینه کاملا اقتصادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی درباره مشکلات اداره یک وزارتخانه از طریق ناظر و دلایل عدم معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری مجلس به دولت در این زمینه، اظهار داشت: در قانون پیش بینی شده است که اگر دولت در مدت معینی وزرای خود را جابجا می کند، باید وزیر جایگزینی را برای معرفی مجلس تعیین کند.


تلاش دولت برای استفاده از بهترین گزینه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ داده، دولت نباید به دنبال استفاده از حداکثر زمان قانونی خود برای معرفی وزیر جدید باشد و به نظر می رسد با توجه به حساسیت موضوع، دولت تمام تلاش خود را می کند. روز تلاش می کند تا بهترین گزینه خود را برای این مسئولیت اجرا کند.


رئیس جمهور به زودی گزینه خود برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تقدیم مجلس خواهد کرد

علیزاده با اشاره به زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موضوعات حساس موجود گفت: این نگرانی برای همه مسئولان مردمی در شورای اسلامی وجود دارد که تاخیر در معرفی وزیر جدید باعث نشود. مانع کار این وزارتخانه می شود و نمایندگان مجلس بارها در این راستا تذکراتی را به دولت داده اند و در چند روز اخیر خبرهای غیررسمی مبنی بر معرفی گزینه خود از سوی رئیس جمهور به مجلس برای بررسی به زودی منتشر شده است.



این عضو کمیته اقتصادی گفت: این وزارتخانه بیش از دو ماه است که توسط ناظر اداره می شود و با اینکه سرپرست باید توانایی و قدرت اداره یک وزارتخانه را داشته باشد اما قوانین نانوشته ای هم داریم که قطعا این مدیر به عنوان یک مدیر تمام عیار این مجموعه تلقی نمی شود. و گاهی ممکن است تمام مسئولیت ها به درستی انجام نشود.



وی تاکید کرد: امیدواریم این نگاه ها آسیبی به این قشر وارد نکند و باید در نظر داشت که تاخیر فعلی در عدم معرفی وزیر کار به دلیل حساسیت این مسئولیت است چرا که این وزارتخانه بیشتر به عنوان یک وزارتخانه اجتماعی شناخته می شد. گروه تا امروز

بیشتر بخوانید:
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استعفا داد/ «زاهدی وفا» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.


از یک گزینه استفاده کنید به صورت کامل اقتصادی، برای وزارت اجتماعی

این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد این روزها با توجه به اعتبارات مالی به وزارت امور اجتماعی، رئیس جمهور باید به دنبال گزینه کاملا اقتصادی باشد تا با مدیریت مدیریت اقتصادی این قشر، مدیریت اجتماعی در خور شأن باشد. افراد قابل دستیابی هستند.



وی درباره مسئولیت مجلس برای پیگیری این موضوع گفت: البته از نظر قانونی دولت می تواند تا 6 ماه از این زمان قانونی استفاده کند اما اخبار غیررسمی حاکی از آن است که انشالله رئیس جمهور محترم پیشنهاد وزارتی خود را پس از ایام عزاداری ارائه خواهد کرد. اباعبدالله (علیه السلام) تقدیم مجلس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید