دلخوری و گلایه یحیی از برخی بازیکنان پرسپولیس

در بازار نقل و انتقالات، ستاره ها و ایجنت هایشان در صورتی که در همان ابتدای کار حدود 40 درصد از قرارداد خود را دریافت کنند یا اگر یک هوادار ثروتمند پیدا شود که مبلغ اولیه را دریافت کند (جدا از قرارداد) با امضای قرارداد موافقت می کنند. اتفاق فصل گذشته نیز به مدیریت باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکنان مورد نظر یحیی گل محمدی کمک کرد. تا دیروز مدیریت باشگاه پرسپولیس نتوانست برنامه های نقل و انتقالاتی این تیم را به فاز خوبی برساند و خبر خوبی در این زمینه به یحیی گل محمدی داده نشد. در همین راستا یحیی مجبور شد شروع تمرینات تیمش را به تعویق بیندازد.

عصبانیت یحیی از سفر چند بازیکن

تعدادی از بازیکنان پرسپولیس که قرارداد برخی از آنها با این باشگاه به پایان رسیده است با تماس با این باشگاه یا درخواست سفر شخصی به خارج از کشور اعلام کرده اند که با شروع تمرینات این تیم در ایران حضور نخواهند داشت یا پس از بازگشت در ایران حضور نخواهند داشت. به میز مذاکره برای تمدید معاهده. یحیی وقتی متوجه این مشکل شد ناراحت شد و گلایه کرد که چرا زودتر نرفتند و حالا می خواهند دیر سر تمرین حاضر شوند.

تاکید یحیی بر باقی ماندن الحاقات

سرمربی پرسپولیس تاکید کرده است که بازیکنان تیمش در تمرین حضور همه بازیکنان را داشته باشند. از این رو او در دیدار آن روز با رضا درویش از مذاکره با تعدادی از بازیکنان مطلع شد و از مدیریت باشگاهش خواست هر چه زودتر این مذاکرات را به نتیجه برسانند که درویش به او این اطمینان را داد. البته در این بین انتصاب سعید صادقی و گئورگی گلسیانی هنوز مشخص نیست. صادقی خارج از کشور زندگی می کند و سرمربی برنامه های خود را به باشگاه ارسال کرده و گلسیانی هنوز بر سر مبلغ مالی با باشگاه به توافق نرسیده است و تنها در صورت بستن قرارداد دلاری حاضر به ماندن در سره پوشان است که در این مورد پرسپولیس است. باشگاه نیز به دنبال راه حل است. مشکل این است. عیسی آل کثیر و میلاد سرلک مذاکرات مثبتی با پرسپولیس داشته اند و احتمال تمدید قرارداد آنها تا قبل از شروع تمرین بسیار زیاد است.

یحیی لیست جدیدی داد

یحیی گل محمدی محمدحسین کنعانی زادگان، شهریار موگانلو و سعید عزت اللهی را در لیست اولیه خود برای باشگاه پرسپولیس قرار داد. حتی رضا شکاری هم که می خواست به پرسپولیس بیاید مورد تایید یحیی قرار گرفت اما مذاکرات با آنها خوب پیش نرفت. کنعانی اعلام کرد در صورت بازگشت به فوتبال ایران قطعا پرسپولیس را انتخاب می کند اما فعلا از خارج از کشور پیشنهاد دارد. البته شنیده می شود که او با قرمزها به توافق رسیده و حتی ممکن است به زودی قراردادش را امضا کند. عزت اللهی همچنین تاکید کرد که فعلا نمی خواهد در ایران بازی کند و موگانلو با باشگاه سپاهان قرارداد دارد. این در حالی بود که رضا شهری به سپاهان رفت زیرا آن باشگاه توانست 300 هزار دلار فسخ قرارداد او را به گل گهر پرداخت کند. با توجه به این مشکل همانطور که انتظار می رفت یحیی به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که اگر نتوانند بازیکنان مورد نظر او را بیاورند، بازیکنان خارجی را جایگزین آنها خواهد کرد و در این صورت اقدام خواهد کرد. البته متوجه شدیم که یحیی روی شجاع خلیل زاده به جای کنعانی و رضا اسدی به جای مغانلو نیز نظر مثبتی دارند.

فرصت جدایی باقری از پرسپولیس

شروع دور جدید آماده سازی پرسپولیس به احتمال زیاد در غیاب کریم باقری خواهد بود. در این مورد مطلع شدیم که او به یکی از کادرفنی باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که قصد دارد مدتی از فوتبال دور بماند و به بخشی از کارهایش برسد. فاصله باقری از فوتبال و پرسپولیس هنوز مشخص نیست. ضمن اینکه قرارداد او با باشگاه پرسپولیس به پایان رسیده و مذاکره ای برای تمدید انجام نداده است. البته نه یحیی و نه مدیریت باشگاه پرسپولیس مخالف ادامه فعالیت باقری در تیمشان نیستند و در واقع خودش تصمیم گرفته از فوتبال دور بماند. خیلی زود اما ممکن است نظر باقری تغییر کند.

پیروان وفادار زیادی دارد

در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر جدایی افشین پیروانی از پرسپولیس شنیده می شود که بیهوده به نظر می رسد. البته اطرافیان مدیرعامل پرسپولیس هم هستند که به دنبال جانشینانی هستند اما بعید است تلاش آنها به ثمر برسد. حتی این موضوع در جلسه اخیر هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شد اما اکثر آنها موافق ادامه کار سرمربی تیم خود هستند. چرا که اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از عملکرد پیروانی در فصل گذشته رضایت کامل دارند و معتقدند او توانسته حواشی این تیم را جمع کند. همچنین رابطه خوبی بین یحیی و افشین وجود دارد.

پرسپولیس 100 میلیارد به بازیکنان و مربیانش بدهکار است

باشگاه پرسپولیس تاکنون توانسته 82 تا 86 درصد از قرارداد بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کند که این درصدها برای اعضای این تیم متفاوت است. این در حالی است که بازیکنان و مربیان خارجی 95 درصد از قراردادهای خود را دریافت کرده اند. بر اساس ممیزی های انجام شده در باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به غیر از قرارداد بازیکنان و مربیان باید حدود 67 میلیارد تومان برای گزینه های قرارداد بازیکنان و مربیان بپردازد که کم نیست. بیشتر این پول به اعضای این تیم برای قهرمانی در دو جام پرسپولیس تعلق می گیرد. علاوه بر این باشگاه پرسپولیس برای تسویه قرارداد اعضای تیمش به حدود 30 میلیارد تومان نیاز دارد که در مجموع حدود 100 میلیارد است. در واقع این پول فقط مربوط به پرداخت کلی قرمزهاست که باید قبل از شروع فصل جدید انجام شود. البته رضا درویش می خواهد تا قبل از شروع اردوی جدید قرمزها که 16 تیرماه است، تمام شرایط قرارداد خود را پرداخت کند و پاداش ها را برای ماه آینده که در واقع به شروع لیگ جدید نزدیک است، بگذارد. فصل لیگ.

سیاست جدید پرسپولیس در قبال پریوسآ

یکی از خریدهای خارجی ناکام پرسپولیس در فصل گذشته لئاندرو پریرا بود. بازیکنی که در ابتدای حضورش در این تیم در تمرینات و مسابقات آنچنان بد عمل نکرد اما اتفاقی که در بازی برگشت پرسپولیس و سپاهان برای او افتاد باعث شد تا هجمه های زیادی از سوی هواداران به این بازیکن وارد شود و همین موضوع باعث شد. در واقع پس از این اتفاق، پریرا دیگر نمی توانست مهره تاثیرگذاری در پرسپولیس باشد و حالا برای تیمش دردسرساز شد. با توجه به اینکه او برای فصل آینده با باشگاه پرسپولیس قرارداد 670 هزار دلاری (بدون بررسی گزینه هایش) دارد و حاضر به فسخ آن نیست. قطعا در شرایط فعلی هیچ تیمی حاضر نیست برای این بازیکن هزینه کند و طبیعی است که او و ایجنتش به راحتی قرارداد خوب خود را با پرسپولیس امضا کنند. در این راستا باشگاه پرسپولیس در نظر دارد سیاست جدیدی را در خصوص پریرا اتخاذ کند. تا اعلام کند در برنامه های آینده پالشن جایی دارد تا حداقل تا آخرین روز نقل و انتقالات برای این بازیکن مشتری پیدا کند. در غیر این صورت یا باید آن را به یک تیم بدهد یا آن را حفظ کند. همین اتفاق در فصل گذشته با تمیروف افتاد و پرسپولیس در آخرین روزهای تابستان موفق شد او را به پیکان منتقل کند. با این حال، قرارداد تمیروف تقریبا یک سوم قرارداد پریرا بود و پیکان او را به قیمت 70 هزار دلار خرید.

دیدگاهتان را بنویسید