دلیل محرومیت حسن یزدانی مشخص شد

هنوز مشخص نیست که این تیم با توجه به شرایط سیاسی و اتفاقات زیادی که سال گذشته به دلیل بازی دوستانه با آمریکا برای این تیم رخ داد، می تواند مجوز سفر به آمریکا را بگیرد یا خیر. البته برخی رسانه ها از سفر آتی این تیم به دبی برای حضور در سفارت آمریکا خبر دادند.

غیبت یزدانی و زارع

تیم ملی کشتی آزاد برخلاف انتظار در مسابقات جهانی آمریکا که به صورت تیمی برگزار می شود شرکت خواهد کرد. شاید خیلی ها فکر می کردند حضور ایران در آمریکا زمینه را برای دیدار دوباره حسن یزدانی با دیوید تیلور فراهم می کند، اما حالا مشخص شده است که یزدانی از ترکیب برای سفر به آمریکا کنار گذاشته شده است. این روزها حسن یزدانی به چهره ای خبرساز و محبوب در مبارزات ایران تبدیل شده است. به همین دلیل او روز پنجشنبه به همراه پدرش به فدراسیون رفت تا با وساطت هادی عامل با علیرضا دبیر دیدار کند و کمی از حواشی آن بکاهد. امیرحسین زارع غیر از یزدانی در آمریکا نجنگیده است. پیمان صادق تصمیم گرفته جای خود را به جوان ترها بدهد و به همین دلیل ستاره ها را کنار گذاشته است.

کاسم پور به آمریکا نمی رود؟

برخی رسانه ها از حضور کامران کاسم پور در وزن 86 کیلوگرم خبر دادند. این دور نیست زیرا کامران می خواهد در المپیک بجنگد و به همین دلیل علاقه دارد به وزن 86 کیلوگرم برگردد. با توجه به محرومیت سجاد غلامی امید جهان در وزن 86 کیلوگرم، این مبارز به آمریکا اعزام نمی شود و حالا شنیده می شود کامران قاسم پور یا علی سوادکوهی جایگزین او خواهند شد.

تیلور در جام جهانی شرکت نخواهد کرد

حضور احتمالی کاسیم پور در جام جهانی آزاد این شبهه را به وجود آورده است که او در این تورنمنت به مصاف تیلور خواهد رفت اما این احتمال بسیار اندک است.

ه- اولاً کامران در مسابقات جهانی نزدیک به 93 کیلوگرم بود و کاهش وزن 7 کیلوگرمی و رسیدن به وزن 86 کیلوگرم کار ساده ای نیست.

ضمن اینکه با توجه به اینکه بعد از مسابقات جهانی صربستان، کامران هنوز تمرینات کشتی را سپری نکرده است و نمی توان در عرض چند هفته 5-6 کیلوگرم وزن کم کرد. علاوه بر این، تیلور برنامه ای برای حضور در مسابقات جهانی ندارد و با شرکت در پان امریکن و انتخاب شدن برای تیم ملی آمریکا در تلاش است خود را برای مسابقات جهانی آماده کند.

عطر در آمریکا

در وزن 61 کیلوگرم با توجه به عملکرد کم رنگ آرمان حبیب زاده در مسابقات امیدهای جهان، احتمال حضور رضا اطری در این وزن زیاد است.

هرچند ممکن است حضور در این مسابقات برای رضا اطری مناسب نباشد. آتاری نیز نیاز به کاهش وزن دارد و این به نفع آتاری نیست. شاید بهتر است یک جوان خود را در این وزن محک بزند تا جایگزین آتاری باشد.

نهس در جام جهانی حذفی شد

از دیگر تصمیمات کادر فنی اعزام امیرمحمد یزدانی و محمد نقدی به جام جهانی است. هر دو کشتی گیر توسط رژیم صهیونیستی به مسابقات جهانی و امیدهای بزرگسالان جذب شدند و اکنون به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

علاوه بر این، حضور دو نفری چون برادران فیروزپور، امیرعلی آذرپیرا و امیررضا معصومی که برای ایران در رقابت های امیدهای جهان به میدان رفتند، در جام جهانی آمریکا قطعی است. احتمال حضور مجتبی گیلیج در وزن 97 کیلوگرم نیز وجود دارد.

مسابقات جهانی کشتی در روزهای 29 و 30 آذرماه سال جاری به میزبانی آمریکا برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید