دولت تا پایان هفته باید تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کند

دولت تا پایان هفته باید تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کند

بازنشستگان کارگری همچنان منتظر تصمیم برای افزایش مستمری خود هستند. نامه محمد باقر قالیباف 8 تیر صادر شد و اکنون 27 مرداد است. چرا این انتظار اینقدر طول کشید؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری) در این خصوص می گوید: بیش از دو هفته از جلسه نمایندگان مستمری بگیران و وزارت کار فعلی برای تعیین تکلیف افزایش مستمری ها می گذرد. در این جلسه مقرر شد سرپرست وزارت کار چارچوب و جدول زمانی را برای رسیدگی و پرداخت مابه التفاوت ها تعیین کند. در این جلسه سرپرست وزیر کار به طور ضمنی اجرای قانون را پذیرفت و قول اجرای آن را داد اما متاسفانه دو هفته از این جلسه می گذرد و همچنان در بن بست هستیم.

وی با بیان اینکه این تاخیر نشان می دهد که تصمیم گیری برای دولت سخت شده است، افزود: در حوزه بازنشستگی بازنشستگان و اعمال بند 96 قانون تامین اجتماعی، دولت فقط می تواند تصویب یا تصویب کند. نظر تامین اجتماعی را رد می کند، اما نمی تواند از اجرای قانون اجتناب کند. در بلاتکلیفی نگه داشتن مستمری بگیران و ایجاد سردرگمی اصلاً خوشایند نیست. درخواست بازنشستگان صددرصد قانونی و صنفی است و شاهد بودیم که پس از نامه رئیس مجلس بازنشستگان احساس کردند صدایشان به گوش می رسد.

به گفته صادقی، مستمری بگیران بر اجرای قانون و تحقق الزامات ماده 96 قانون تامین اجتماعی تاکید دارند. این در حالی است که اگر قرار بود امروز بند 96 بر اساس تورم و هزینه زندگی اعمال شود، به جای 38 درصد، مستمری ها باید حداقل 58 درصد افزایش یابد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار می افزاید: شرایط دولت را درک می کنیم. کانون عالی بازنشستگان، مرکز تهران و ما در کانون ایثارگران در دیدار با سرپرست وزارت کار، حسن نیت خود را نشان دادیم. حتی اعلام کرده ایم که آماده مذاکره برای زمان پرداخت معوقات هستیم.

وی تاکید می کند: انتظار داریم تا پایان هفته جایگاه مشخص شود و دولت با ابلاغیه بیرون بیاید. همه چیز برای اجرا آماده است، هم بودجه و هم برنامه زمان بندی، خود دستگاه های اجرایی کار را پیچیده کرده اند. وقتی دولت به وزرایی که در هیات مدیره تامین اجتماعی هستند اختیاراتی داده است، چرا آقایان اینقدر معطل می کنند؟

صادقی می گوید: بازنشستگان انتظار دارند تا پایان هفته کار به پایان برسد. از وزارتخانه های دولتی انتظار داریم با درک درست از وضعیت هر چه سریعتر مجوز اجرای قانون را صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید