دولت قبل راه را برای دریافت حقوق های نجومی هموار کرد/ ساماندهی پرداخت حقوق ها در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص تداوم حقوق های نجومی در برخی شرکت ها و موسسات گفت: متأسفانه همه این حقوق ها که به صورت نجومی نیز پرداخت می شود در چارچوب قانون و دستورالعمل است که البته این بخشنامه ها و قوانین دارای اشکال است.

وی ادامه داد: مجلس برای جلوگیری از درآمدهای نجومی در بودجه 1400 بحث افزایش حقوق را که دولت در لایحه 25 درصدی برای همه کارکنان در نظر گرفت را تغییر داد و سقف 2.5 میلیون تنی برای آن تعیین کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: در بودجه 1401 که هنوز لایحه آن وارد مجلس نشده است اما طبق گزارشات رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کردند که موضوع ساماندهی را مطرح کردند. دستور کار پرداخت و برنامه ای برای این وجود دارد و پرداخت آن مشخص نیست.

نظری افزود: بارگذاری اطلاعات دریافتی کارکنان دولت در سامانه حقوق و دستمزد یکی از تکالیف قانونی تعیین شده برای دولت است که متاسفانه انجام نشده و تاکنون باقی مانده است.

نماینده مردم خمین گفت: اداره اطلاعات و شفافیت و تشکیل سامانه ای که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند تکلیف قانونی است و محقق نشده است. ممکن است افراد حقوق های نجومی نیز دریافت کنند که باید از آن خودداری شود، بنابراین باید قانون اصلاح شود و برخی از بخشنامه های دولتی مانند آیین نامه های اجرایی یا بخشنامه ها نیز اصلاح شود.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد تغییراتی در بودجه سال آینده باشیم تا پرداخت‌ها عادلانه‌تر و شفاف‌تر شود تا افرادی که از دولت حقوق می‌گیرند مانند شرکت‌های دولتی یا سازمان‌های غیردولتی خصوصی، پرداخت‌ها را پرداخت کنند. از طریق سازوکارها «این اختلاف طبقاتی عظیم در بحث حقوق به حالت عادی برگردد و متعادل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید