دیدار رئیس فدراسیون هندبال با معاون پرورشی / مسابقات هندبال مدارس کشور برگزار می شود.


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842873

نشست رئیس فدراسیون هندبال با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه هندبال دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در دیدار با صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت ورزش، آخرین شرایط هندبال ایران در حوزه دانش آموزی را بررسی کرد.

در این دیدار علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال بر توجه ویژه فدراسیون هندبال به سنین کلیدی تاکید کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در موفقیت هر رشته ورزشی در موفقیت هندبال کشور انکارناپذیر و بی تردید است. آموزش و پرورش، فدراسیون ورزش دانش آموزی و البته معلمان زحمتکش ورزش قابل لمس و دیدن هستند.

وی افزود: متاسفانه کرونا آسیب های جدی به این ورزش وارد کرد اما اجازه ندادیم چرخ هندبال کشور از حرکت باز بماند. انجامش نده

پاکل با اشاره به توجه ویژه فدراسیون هندبال به سنین کلیدی گفت: حدود 80 مدرسه، پایگاه ملی و آکادمی در رشته هندبال وجود دارد که در این راستا برای ادامه موفقیت های هندبال بی سابقه و کم نظیر است. و برنامه های خود را اجرا می کند نیازمند حمایت و مساعدت فدراسیون آموزش و پرورش و ورزش دانش آموزی هستیم.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به ارتباط ویژه با فدراسیون ورزش های دانش آموزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بهترین و نزدیک ترین ارتباط را با بابویی رئیس فدراسیون ورزش های دانش آموزی و جعفری مدیرکل تربیت بدنی داریم. و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش: «این بسیار مهم است و امیدواریم این پیوندها تا حد امکان گسترده شود.

پاکدل در بخشی دیگر از این نشست خواستار برگزاری مسابقات هندبال در مدارس کشور شد و گفت: می خواهیم تابستان امسال مسابقات هندبال را در مدارس کشور برگزار کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی خوب شاهد باشکوه ترین رویداد این رویداد باشیم. این رویداد می تواند انگیزه مضاعفی به ورزشکاران هندبال در سنین دبستان بدهد و البته در این رویداد شاهد شناسایی استعدادهای هندبال نیز هستیم.

رئیس فدراسیون هندبال به ظرفیت عظیم کشور در هندبال پایه اشاره کرد و گفت: اخیرا پس از موفقیت های فراوان هندبال در آسیا و کسب 6 سهمیه جهانی، شاهد استقبال روزافزون هندبال و امید به حضور در جایگاه ویژه هستیم. فدراسیون هندبال و فدراسیون ورزش، دانش‌آموزی و وزارت آموزش و پرورش از این ظرفیت عظیم برای آینده هندبال ایران حداکثر استفاده را خواهند کرد.

وی افزود: همچنین می توانیم از ظرفیت عظیم وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش برای کمک و حمایت از استان های کم ظرفیت هندبال کشور بهره ببریم که انشاالله در آینده رشد و توسعه بیشتری خواهد داشت. هندبال در این استان ها.»

در ادامه این نشست صادق ستاری فرد معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از دستاوردهای اخیر کشور در هندبال گفت: هندبال ایران نشان داده است که اگر برنامه ریزی و توجه شود می تواند در عرصه بین المللی سربلند باشد. عرصه ها عامل اصلی موفقیت هندبال در کشور است.

وی با تاکید بر حمایت گسترده وزارت آموزش و پرورش از هندبال افزود: وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش های دانش آموزی با تمام توان و ظرفیت خود به هندبال نزدیک خواهند بود و تمام تلاش خود را برای توسعه این حوزه در دستور کار خواهند داشت. وی ادامه داد: ما مطمئن خواهیم شد که در آینده نزدیک رشد و شکوفایی این منطقه را تا حد امکان رصد خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگرچه هندبال جزو رشته های ما در المپیاد ورزشی تابستانی دانش آموزان نیست، اما با توجه به درخواست ها و اقدامات مکرر رئیس فدراسیون هندبال، المپیک ورزشی دانش آموزی در هندبال را در سال جاری برگزار خواهیم کرد. مرداد امسال «ما هم خوشحالیم که با درایت رئیس فدراسیون هندبال شاهد حضور مربیان تحصیلکرده در تیم های ملی هندبال ایران هستیم.

ستاری فرد در پایان با اشاره به استقبال گسترده هندبال در سال های اخیر در مدارس کشور خاطرنشان کرد: در بخش آموزش هندبال به ویژه در این حوزه در سبد آموزشی مربیان و معلمان آموزش و پرورش کشور قرار می گیرد. کشور.

در این جلسه همچنین آموزش رایگان برای معلمان ورزش با تفاهم فدراسیون هندبال و فدراسیون دانش آموزی، استفاده از امکانات ورزشی و آموزشی در استان های سراسر کشور و مسابقات بین المللی هندبال دانش آموزی ارائه شد و مقرر شد تحقیقات لازم در این زمینه انجام شود. .

در این جلسه بابوی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، جعفری مدیرکل اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند. همچنین مجید پارسای سرپرست تیم هندبال جوانان و مدیرعامل باشگاه فرازبام خائیز دهدشت که در سال های اخیر موفقیت های مختلفی را در هندبال کسب کرده است، رئیس فدراسیون هندبال را در این دیدار همراهی کرد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید