ذوب آهن مثل پارسال به باخت عادت نکند/ چرا سبزها مقابل رفسنجان کپر شکست خوردند؟

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790639

مربی فوتبال درباره دیدار ذوب آهن و مس رفسنجان توضیحاتی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن شفیعی در گفت وگو با صاحب نیوز، درباره بازی ذوب آهن و کپر رفسنجان اظهار داشت: ذوب آهن با ست چهار دفاعی بازی را آغاز کرد، با توجه به اینکه او برای فولادشهر بازی می کرد، بیشتر تیم و هواداران فکر می کردند مس رفسنجان. یک امتیاز نصیب اصفهان شد و فکر می کنم به همین دلیل مربیان تیم ذوب آهن ترکیب را از سه دفاع به چهار دفاع تغییر دادند تا هم دفاع چپ و هم مدافع راست این تیم بیشتر در حملات حضور داشته باشند.

این مربی فوتبال گفت: شوید سه دفاع داشت. دو مدافع کناری یک هافبک دادند و توپ را به بقیه تیمشان دادند و در جای خود بودند.بازیکنانی مثل محمدی مهر و کعبی کمتر در حمله حضور داشتند و در بالای خط حمله مس، بازیکنی را که من دارم قرار دادند. به ندرت در فوتبال دیده می شود

* خاستگاه بازیکنی که می تواند از هر دفاعی عبور کند

شفیعی گفت: من معتقدم منبع بازیکنی است که می تواند از هر دفاعی عبور کند، بتواند به راحتی بین دفاع ها را کنترل کند، به راحتی بین مدافعان جابجا شود و بچرخد. “این بازیکن با 5 نفر دیگر در خط.” دفاع و سایر بازیکنان در جلوی دفاع قرار گرفته بودند و برای گرفتن توپ و حمله آماده می شدند.

وی افزود: یکی از کارهایی که انجام شد و مس توانست از آن استفاده کند این بود که در دقیقه ششم به مس ضربه خورد. تیم ذوب آهن خوب نبود.

حسن شفیعی اذعان داشت: ذوب آهن از کناره حمله می کرد، پاس های هم رد و بدل می شد، اما بازیکنانی مانند ابراهیم زاده، دفاع چپ و یا سایر بازیکنان تغییر مسیر ندادند، بازی را تغییر ندادند یا زمانی که روی توپ بودند و … تغییر می کردند. توپ به راحتی توسط مس که دفاعی تر شده بود و می خواست دروازه را حفظ کند، گرفت.

به گفته این مربی فوتبال مس پس از دریافت این توپ ها از ذوب آهن آماده ضدحمله شد که خطا رخ داد اما داور به بازی ادامه داد.

شفیعی تصریح کرد: ذوب آهن در این بازی حرکات خوبی انجام داد اما وقتی به یی رسیدند یا نتوانستند از دفاع عبور کنند یا به دلیل بی دقتی و ناهماهنگی در کار تیمی توپ ها را پرتاب کردند و نشدند. آنها توانستند در 4 مرحله توپ ها را به گل تبدیل کنند و بدین ترتیب نیمه اول به پایان رسید.

وی افزود: در نیمه دوم تیم مس با همین ترکیب شروع کرد اما تغییراتی در خطوط دفاعی ایجاد کرد. ذوب آهن در دقایق ابتدایی نیمه دوم دو تعویض برای افزایش حملات این تیم و جبران گل های خورده انجام داد. او بیشتر تلاش کرد دفاع مس را دور بزند، اما دفاع مس ثابت بود و دروازه بان مس نیز مانع از عبور مدافعان شد و نتوانست به دروازه نزدیک شود.

حسن شفیعی اذعان داشت: در دقیقه 56 در حالی که ذوب آهن توپ و میدان را در اختیار داشت اقدام به ضدحمله کرد و در همین لحظه فراباسی با موقعیت خوبی مانع از خوردن گل دوم ذوب آهن شد و او راهی کرنر شد اما متاسفانه در همان کرنر ذوب آهن قرار گرفت. برخورد با منبع گل مکیدن بعد از زدن گل دوم تعادل فولاد به هم خورد.

تعدادی از بازیکنان ذوب آهن پس از به ثمر رساندن دو گل، تک به تک تلاش زیادی کردند

این مربی فوتبال ادامه داد: تعدادی از بازیکنان ذوب آهن پس از به ثمر رساندن دو گل، یکنواختی زیادی را تجربه کردند. یکنواختی تیم ها را به جایی نمی برد. برنامه تیم در طول بازی تغییری نکرد، به نظر من با تفکر بیشتر، هماهنگی، تغییرات و برنامه ریزی بهتر، ذوب آهن می توانست این را جبران کند و در این دیدار شکست نخورد.

شفیعی خاطرنشان کرد: تیم مس در این دیدار پوشش بسیار خوبی داشت، محتاطانه عمل کرد، سعی کرد گل های خورده را حفظ کند، عجله ای برای حمله نداشت، گاهی توپ را از حمله به دفاع برمی گرداند و تعویض می شود در دقیقه 9 مربی مس انجام داد. تغییر کرد چون می دانست ذوب آهن می خواهد دو گل بزند و می تواند این کار را انجام دهد، بنابراین فرم بازی را تغییر داد تا تیم مقابل حمله عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: در دقیقه 9 دیدیم که خط دفاعی ذوب آهن از هم پاشید و از هم پاشید، فقط دو دفاع در میانه زمین وجود داشت، مس نهایت استفاده را برد و گل سوم را به ذوب آهن زد. در لیگ برتر این هفته 35 گل به ثمر رسید. ٧ گل توسط تیم‌های اصفهانی زده شد، امروز فوتبال بی‌برنامه دیگر اثری ندارد، مربیان باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند.

حسن شفیعی در پایان با اشاره به اینکه ربیعی تیم خوبی را به میدان آورد، خاطرنشان کرد: ذوب آهن باید از خط دفاعی خود ایده اساسی بگیرد، تاکتیک های ایستگاه را برنامه ریزی کند، تیم های حریف، اعضای خوب تیم را آنالیز کند و گلزنان را شناسایی کند. مثل پارسال نباید به باخت عادت کنیم، امیدوارم بازی های بهتری از ذوب آهن ببینیم و با تدابیر و مدیریت جدید به این تیم نظم خوبی بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید