رئیس جمهور سریلانکا به مالدیو گریخت

در همین حال، خلاء سیاسی در سریلانکا همچنان ادامه دارد و رهبران اپوزیسیون هنوز بر سر جایگزینی رئیس جمهور به توافق نرسیده اند.

در همین راستا گفته می شود رئیس جمهور سریلانکا صبح روز چهارشنبه در بحبوحه بحران اقتصادی سه ماهه که باعث کمبود شدید مواد غذایی و سوخت شده از کشور گریخته است.

به گفته یک مقام اداره مهاجرت که خواست نامش فاش نشود، گوتابایا راجاپاکسا به همراه همسر و دو محافظش سوار بر هواپیمای نیروی هوایی سریلانکا به مقصد ماله، پایتخت مالدیو شدند.

راجاپاکسا پیش از این با استعفای تحت فشار موافقت کرده بود. رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا نیز گفته است که پس از روی کار آمدن دولت جدید، پست خود را نیز ترک خواهد کرد.

در حالی که قانونگذاران اواخر روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور جدید به توافق رسیدند، آنها هنوز تصمیم نگرفته اند که چه کسی کابینه را به عنوان نخست وزیر پر خواهد کرد.

انتظار می رود رئیس جمهور جدید باقی مانده دوره ریاست جمهوری راجاپاکسا را ​​تا سال 2024 ادامه دهد و احتمالاً با تصویب پارلمان، نخست وزیر جدید را منصوب کند.

فساد و سوء مدیریت کشور جزیره ای سریلانکا را با بدهی و ناتوانی در پرداخت هزینه واردات کالاهای اساسی مواجه کرده است. کمبود، 22 میلیون نفر از مردم این کشور را ناامید کرده است و بسیاری از سریلانکایی ها وعده های غذایی خود را حذف می کنند و ساعت ها در صف انتظار برای تهیه سوخت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید