رتبه بندی معلمان از اولویت های کمیسیون تلفیق است

رتبه بندی معلمان از اولویت های کمیسیون تلفیق است

به مناسبت چهل و سومین دهه پیروزی انقلاب اسلامی، محمد خلیل عسکری و شش هزار و 500 نفر از مدیران مدارس مؤسسه معلم پژوهی شیراز اظهار داشتند: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ و ارزشمندی بود و ایران را به جایگاه مهم و مؤثری تبدیل کرد. در دنیا به هر نحوی با روش هایی مانند قتل، جاسوسی رسانه ای و فرهنگی و… سعی در زیر سوال بردن این دستاوردهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انقلاب اسلامی در دنیای تصمیم گیری و تصمیم گیری در جهان و منطقه حرفی برای گفتن دارد و ثبات و امنیت ایجاد کرده است که گواه آن وضعیت ما نسبت به کشورهای دیگر است. منطقه.”

عسگری به ظرفیت های بالای جوانان در واستان اشاره کرد و افزود: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از هر توطئه ای از جمله ناامید کردن جوانان استفاده کردند، اما انقلاب ما با همت این جوانان ایجاد شد و ادامه پیدا کرد و مسئولان باید تلاش کنند. برای چنین هدایای بزرگی سپاسگزارم.”

مدیرکل آموزش و پرورش فارس مدیران و معلمان مدارس استان را به عنوان سرپرست و فرمانده آموزش و پرورش خطاب کرد و افزود:

عسگری بابیان اینکه مرکز ثقل تحول مدرسه است، گفت: همه چیز در این زمینه باید در مدرسه اتفاق بیفتد و مدرسه اصلی ترین و تنها محل تحول است و تمام کادر اداری در تلاش هستند تا مدرسه را حمایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان در دوره ولیعهد اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان با ضعف تحصیلی، آسیب‌های اجتماعی فزاینده و افت تحصیلی پنهان مواجه هستند که با غلبه بر این بحران‌ها، همراهی و همدلی با همه ارکان تعلیم و تربیت است. “طلبد.

عسگری البته به این نکته نیز اشاره کرد که جبران بسیاری از کاستی های پیش آمده در دوران ولیعهد مستلزم کار جهادی و انقلابی و به ویژه بحث تکرار بازماندگان پایه و تحصیلی و آمادگی برای بازگشت این دانش آموزان به مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به نقش خانواده ها در دوران ولیعهدی افزود: مادران دانش آموزان به عنوان معلم مطرح شدند و در کنار نظام آموزشی تلاش کردند به فرزندان خود کمک کنند. مدیران مدارس باید از این ظرفیت بزرگ برای رسیدن به اهداف آموزشی استفاده کنند.» و از آموزش استفاده کنند.

عسگری به موضوع تکریم و حفظ مقام و شخصیت معلمان پرداخت و افزود: همه باید تلاش کنیم تا با ایجاد فضای همدلی، عشق و وقت، شخصیت و مقام معلم را اولین نفر باشیم و به مقام معلم احترام بگذاریم. و به یکدیگر یادآوری کنیم تا جامعه تحت تأثیر ما قرار گیرد.» زیرا جامعه ای که برای معلم ارزش قائل است، به ارزش معلم و تأثیر او در فرآیندهای اجتماعی توجه بیشتری خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات مدیران مدارس پرداخت و گفت: پس از انتصاب در این سمت از هر جهت سعی کردم در کنار بدنه اصلی آموزش و پرورش یعنی مدارس، کادر اجرایی و از مدیران ادارات آموزشی سراسر استان هم پرسیدم.

عسگری به موضوع مهم جایگاه مدرسه در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تمام سازوکارهای اجرایی موجود این است که مدرسه ای در حد نظام جمهوری اسلامی یعنی مدرسه ای شایسته داشته باشیم که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است. تحصیلات.”

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سیاست های دولت گفت: بحث عدالت آموزشی یکی از این سیاست هاست و لازم است همه برنامه ها تحت عنوان عدالت تعریف شود. عسگری از واریز یک سرانه آموزش و پرورش در مدارس سراسر استان خبر داد و افزود: امیدواریم با این ودیعه بخشی از مشکلات مالی مدیران مدارس کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به موضوع طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و این موضوع را حق مسلم معلمان دانست و به تلاش خود برای تسریع در این موضوع اشاره کرد و گفت: برای پیگیری رتبه بندی اقدامات زیادی انجام داده ام. سیستم با اشخاص رسمی آن زمان.

عسگری گفت: همچنان بر اجرای این طرح از مجاری قانونی و منظم از جمله گفتگو با چند تن از مردم در صحن علنی مجلس، برگزاری نشست مشترک با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که موضوع رتبه بندی را در اولویت قرار دادند تشکر کرد. کرد به او گفت: در این جلسه موضوع رتبه بندی معلمان را سرلوحه کار خود قرار دادم.

عسگری گفت: مجلس شورای اسلامی، رئیس و وزرای دولت جدید و به ویژه وزیر آموزش و پرورش در تلاش هستند تا طرح رتبه بندی را به زیباترین شکل اجرا کنند و توجه ویژه ای به این موضوع داشتند. توزیع شده اما تا 25 هزار میلیارد به طول انجامید و اخیراً با اضافه شدن 15 هزار میلیارد اعتبار، اجرای آن به 40 میلیارد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه همه برای اجرای این طرح تلاش می کنند، گفت: من به معلمی افتخار می کنم و به عنوان معلم به این جایگاه افتخار می کنم و در کنار همکارانم هستم و این موضوع را با تمام وجود دنبال می کنم. مجاری قانونی و حفظ جایگاه آنها به عنوان معلم.”

عسگری با بیان اینکه اگر معلمان خواستار حفظ شأن و جایگاه ما هستند، گفت: ابتدا خود ما باید توجه داشته باشیم و اولین پلیس و حامل کرامت و شخصیت معلم باشیم و مجاری قانونی را دنبال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس حفظ کرامت و کرامت معلم را از اولویت های اصلی کارکنان نظام دانست و گفت: موضوع معیشت و جایگاه معلم در دستورات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. رهبری.

عسگری به پرداخت برخی از مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بسیاری از آنها از جمله حق بیمه بازنشستگی سال قبل پرداخت شده است، اما در صورت وجود موارد، علاقه مندان به اداره کل آموزش و پرورش و یا به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کنند. در غیر این صورت به من اطلاع دهید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در حال پیگیری برخی دیگر از مدارک و الزامات هستم و هفته آینده نتایج سفر خود به وزارتخانه را پیگیری می کنم.

عسگری به انجمن های اولیا و مربیان در بحث جذب مشارکت های مردمی اشاره کرد و افزود: این ظرفیت می تواند در جلب مشارکت های مردمی به صورت داوطلبانه و کاملا داوطلبانه بسیار موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین معلم محقق است نه صرفاً کارمند کشوری، محدودیت های ادامه تحصیل و درخواست مدرک معلمی را مطرح کرد و گفت: آموزش و پرورش. ما دانش را در اختیار معلم قرار می دهیم که یکی از اولویت های کاری من است و قطعا با فرصت های موجود و وزارتخانه تلاش خواهم کرد محدودیت های آن را برطرف کنم.

دیدگاهتان را بنویسید