رتبه بندی معلمان مصوب مجلس تغییر زیادی کرده است/ تجمع معلمان را «علیه نظام» ندانید.

رتبه بندی معلمان مصوب مجلس تغییر زیادی کرده است/ تجمع معلمان را «علیه نظام» ندانید.
یوسف نوری ادامه داد: هر جا که رسانه ها به کمک ارزش ها یا ضد ارزش ها بیایند، این جامعه ارزشمند یا بی فایده می شود. رفتار سنجیده و خردمندانه رسانه ها را با نظام آموزشی می بینیم و انتظار داریم فارغ از سلیقه و گرایش به نظام آموزشی توجه کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای گفتمان سازی در سند تحول بنیادین باید رسانه ها وارد عمل شوند، البته امروز همه می توانند رسانه باشند. همچنین باید بستری برای فعالیت رسانه ها فراهم شود تا سند تحول بنیادین ایجاد شود و از ظرفیت آنها استفاده شود.

نوری با بیان اینکه نباید انتظار دستوری از رسانه ها داشته باشیم و این باید یک درخواست واقعی باشد، گفت: هر جا ضعفی دیدند باید دلسوزانه آن را منتقل کنند و باید اقدام کنیم و تفاوت نظام آموزشی و تربیتی را در جامعه منتشر کنیم. دیگران. مؤسسات. «درست است.

الزام رسانه ها برای اجرای سند تحول

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین از رسانه ها تقاضا داریم تا جایی که این سند اجرا نمی شود، گفتمان سند تحول را ترویج دهند تا دولت و سازمان های مردم نهاد برای اجرای این سند تلاش کنند، اما متاسفانه این گفتمان انجام نشد. شکل گرفت. “

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بررسی انجام شده در سال 1388 در خصوص سهم آموزش و پرورش از تولید ملی، گفت: از دهه 90 تاکنون این ارزش از نظر تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده مورد توجه قرار گرفته است.

نوری درباره جلسه اخیر با شورای اشتغال گفت: اگر سواد کارآفرینی و اشتغال دانشجویی را توسعه دهیم فارغ التحصیلانی که علاقه ای به کار ندارند نخواهیم داشت. در نهایت، کارآفرینی در حال تبدیل شدن به یک مشکل برای دانشجویان است.

وی افزود: اگر هنرستان ها در انتخاب رشته خوب باشند، 85 درصد فارغ التحصیلان آنها به استثنای افرادی که تحصیلات آکادمیک خود را ادامه می دهند، در حوزه های خوب جذب بازار کار می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از این زمان توسط کارکنان قبلی سپری شده است، گفت: البته این زمان سرعت بالایی نداشت و باید آن را با جدیت دنبال کنیم.

نوری در خصوص برنامه های ارائه شده بیان کرد: چالش در بعد حاکمیتی عدم توجه به حاکمیت است و این به معنای حذف مدارس غیردولتی یعنی امکان داشتن معلم ثابت برای دانش آموزان مناطق مرزی برای تکمیل عدالت آموزشی نیست. یا 600000 دانشجو در خارج از کشور.«کشور را جذب کنید و چیزی برای آنها داشته باشید.

وی افزود: برای 300 هزار نفر برای مناطق مرزی و عشایری که مدت هاست به دلیل رعایت نکردن انصاف در وضعیت نامناسبی قرار دارند مجوز کار گرفته ایم. به همین دلیل در بودجه امسال این قسمت را جدی گرفته ایم. مهم ترین کاری که باید انجام دهیم این است که معلمان را توانمند کنیم، اما نه با روش های فعلی، بلکه بتوانیم مدرسه را به سطوح بالاتر ببریم و به سمت کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی برویم.

در رتبه بندی مصوب مجلس تغییرات زیادی ایجاد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در لایحه رتبه بندی معلمان ارائه شده از سوی دولت، معلمان باید از 1 تا 5 رتبه بندی شوند که بسیار خشک بود، خاطرنشان کرد: آنچه مجلس تصویب کرد، اعطای نمره 1 تا 5 به معلم بود. ، استادیار، دانشیار و معلم معلم تغییر کرده است و این یک گام مثبت برای شروع است.

نوری گفت: برخی از افراد خود را وقف مدارس غیردولتی می کنند، بیشتر افرادی که مدارس غیردولتی دارند روحیه تمرکز بر مدارس غیرانتفاعی را دارند و توصیه من این است که به مدارس غیردولتی مهاجرت کنند. مدارس غیردولتی و جنبش های جهادی را در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: جلسات زیادی برگزار کرده ایم و یکی از حرکت ها استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت ها است و بیش از 10 جلسه با خیرانی داشتم که گلخانه می سازند و خودشان مدیریت می کنند. ما باید در حوزه های لازم به این حرکت ها توجه کنیم، مثلاً برای کار جهادی برای بازماندگان تحصیل، نهضت سوادآموزی باید در قالب یک حرکت جهادی باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از این هفته رئیس مرکز اطلاع رسانی منصوب می شود و انتصابات تعدادی از استان ها را انجام داده ایم و معاونت ها نیز در حال انجام است که در حال رایزنی و حداقل 4 مرکز است. و معاونین این هفته معرفی خواهند شد.» قبول دارم که تاخیر داشت

یک ساعت تمرین شخصی برای دانش آموز مفید نیست

نوری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر کاهش آموزش مجازی و گلایه خانواده ها از افتتاح رسمی مدارس، گفت: در دوره سلطنت آنچه وجود داشت آموزش ترکیبی نبود. و برای یک ساعت عملاً بی فایده است.

وی افزود: روش آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری نیست و باید خوشحال شوند که آموزش مجازی چقدر موثر است که در حال حاضر نداریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: از پانزدهم ماه جاری باید کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان خوشایند باشد. یکی از دانشگاه ها برای کلاس، درس و دوره محتوایی تهیه کرده و در سایت قرار داده است و سازمان پژوهش باید وارد این حوزه شود.

نوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در مورد سند تحول بنیادین، کاکونه با این روند چگونه قصد اجرای آن را دارید و آیا اعتبار لازم در بودجه 1401 لحاظ شده است؟ وی گفت: بودجه سال آینده شاخص شده است و باید به شاخص ها برسیم، برای اجرای سند تبدیل نیز بودجه در نظر گرفته شده است، باید برای سند برنامه اجرایی نوشته شود و سپس به ترمیم آن می پردازیم. اما بدون نوشتن برنامه اجرایی ممکن است دو یا سه سال طول بکشد، بنابراین در اجرای سند باید مکان هایی را که نیاز به تعمیر دارند مشخص کنیم و به شورای آموزش عالی ارائه کنیم.

سازوکار توسعه مدارس شبانه روزی چیست؟

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر توسعه مدارس شبانه روزی در برنامه شما، گفت: این توسعه با هدف برداشتن بار مالی از دوش دولت و انداختن آن به دوش مردم است. آموزش و پرورش، مدارس خیرین ساختمانی مانند ما، اما با کیفیت بهتر و برکت بیشتر، در حال ساختن مدرسه هستند و تاکنون 113000 مدرسه ساخته اند.

نوری گفت: در آیین نامه هیات امنا قید نشده است که برای برنامه های فوق برنامه شهریه اجباری دریافت نشود.

واکنش به تجمع معلمان

وی در خصوص تجمعات معلمان گفت: معلمان خواهان تشکل صنفی هستند و آن را تجمع معلمان علیه نظام نمی دانند. وقتی معلمان می بینند که به حرفه آنها توجهی نمی شود، این اتفاق می افتد، بنابراین باید سازمانی ایجاد کنیم که حرف ها و اعتراضات معلم را بشنود: «امشب با معلمان جلسه داریم تا حرف های آنها را بشنویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد که امروزه غیردولتی هستند در تسهیل دولت و معلمان نقش دارند و اگر تشکل ها این کار را نکنند کارایی خود را از دست می دهند.

نوری در خصوص وضعیت رفاهی معلمان و بحث بیمه و درمان گفت: من دو گروه داخل و خارج از وزارتخانه را در این زمینه ها بررسی کردم و رسانه ها باید به ما کمک کنند تا بیمه ها نگاه متفاوتی به آموزش داشته باشند و هزینه هایی مانند هزینه ها مانند دندانپزشکی.” اضافه کردن به خدمات.

وی با اشاره به فعالیت های صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در هر شاخص، بانک سرمایه را در مقایسه با سایر بانک ها در نظر می گیریم. این یکی از آخرین کلاس هاست. از متخصصان بانکی در هیئت امنای صندوق ارتقای سلامت استفاده می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مطالبات معلمان باید پرداخت شود، گفت: پاداش بازنشستگی پرداخت شده و در صورت وجود باید به وی اطلاع دهند.

80 درصد مدارس آماده پذیرش دانش آموزان هستند

«بیش از 80 درصد مدارس آمادگی پذیرش دانش آموز در مدارس را دارند، اما اداره کل باید. وی با بیان اینکه در خصوص روند پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت مستمری بگیران گفت: مطالبات به تمامی استان ها واریز شده است. برخی از شهریه ها پرداخت شده است، اما در برخی موارد عقب ماندگی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: دو مکاتبه جدی با رئیس جمهور درباره اجرای رتبه بندی داشتم. اینها تعهدات ماست و باید به آنها عمل کنیم تا عمل کنیم. کیفیت مورد نیاز برای رتبه بندی باید در آیین نامه لحاظ شود و در نظام آموزشی همه موارد برای حمایت معلمان آماده باشد.

نوری با تاکید بر اینکه فاصله بین خط و ستاد و رسانه و ستاد باید برداشته شود، گفت: در مواردی که لازم باشد به رسانه ها تذکر می دهیم اما نباید فاصله ای بین ما باشد.

وی با اشاره به رایزنی با دادستانی برای آزادی چند معلم دستگیر شده گفت: ما آمدیم اینگونه خدمت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید