دولت زمان زیادی را صرف رتبه بندی معلمان کرده است

دولت زمان زیادی را صرف رتبه بندی معلمان کرده است

در این نامه که به امضای مدیران این تشکل ها رسیده است، با اشاره به نقش بی بدیل مربیان در دستیابی به توسعه جوامع، مهمترین مشکلات پیش روی این قشر را تشریح کرده اند. در این نامه خطاب به سران سه قوه آمده است: «با احترام و احترام. می دانید جمهوری اسلامی ایران بر اساس منابع علمی و کارشناسی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر منابع خدادادی و همچنین از نظر منابع انسانی در زمره مشهورترین کشورهای جهان است. بر اساس آمار و ارقام، در کشورهای پیشرفته و حتی آن کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس، سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور قابل دفاع است و جایگاه آموزش و پرورش و معلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این را آمار و ارقام، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون و البته با تفاوت‌های اندک، علی‌رغم جایگاه و نقشی که قانون اساسی برای آموزش و پرورش و بر این اساس برای معلمان قائل است، تأیید می‌کند. تدوین سیاست ها، قانون گذاری و توزیع بودجه بر اساس رسالت و نقش آموزش و پرورش و معلمان به این دو توجه نکردند. مثلاً پس از سال ها پیگیری، قانون رتبه بندی معلمان با «اما و اگر»های فراوان به تصویب شورای اسلامی رسید. در ادامه این نامه آمده است: دولت نهایت تلاش خود را در تهیه آیین نامه اجرایی به کار گرفت تا اینکه صدای برخی از نمایندگان مجلس بلند شد و در نهایت با اصرار مجلس اصلاحاتی در آیین نامه انجام شد که در آن آیین نامه اجرایی شد. البته از این قانون دور بودند». اما با نگاهی صادقانه و بی طرفانه به این آیین نامه و نحوه اجرا، شاهد وضعیت نه چندان آبرومندانه برخورد با معلمان هستیم. این بیانیه با مشکل دیگری پشتیبانی می شود – امتناع از یکسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش جزئی سنوات کاری برای سال جاری که موجی از نارضایتی بازنشستگان را به همراه داشت. همه اینها نشان می دهد که دولت فکر نمی کند که آموزش و پرورش و معلمان نقش مناسبی در توسعه کشور ایفا کنند، این را در مقایسه شأن و وضعیت معیشتی معلمان با سایر اقشار جامعه به ویژه بخش های تخصصی به وضوح می توان دریافت. در این راستا نحوه برخورد دولت و مجلس با موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان که بر اساس قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه و با سرمایه خود معلمان و با کمک دولت ایجاد شده است که متاسفانه هنوز مدیون این صندوق است، شایسته توجه است. در ادامه آمده است: سوال اصلی این است که چرا در شرایطی که بنگاه‌های دولتی در اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به‌جای حمایت از سهامداران و معلمان به بخش خصوصی واگذار شده است، مجلس تلاش دولت برای تغییر ماهیت صندوق از خصوصی به دولتی یا غیردولتی عمومی و عدم اعمال آخرین اساسنامه مصوب صندوق مانع از حضور سهامداران در اداره صندوق و اعمال حق مالکیت آنها می شود؟ ! ما به چند دلیل این صندوق را کاملا خصوصی می دانیم که به دو مورد آن به طور خاص اشاره می کنیم. 1) سرمایه صندوق متعلق به سهامداران است و البته دولت نیز با رعایت مصوبه مجلس متعهد می شود که هر ساله علاوه بر کمک های مختلفی که به بخش های مختلف می کند، به این صندوق کمک کند. میزان سپرده های معلمان 2) ماهیت حقوقی صندوق با تعریف شرکت های دولتی و غیردولتی دولتی موضوع مواد 4 و 5 قانون محاسبات عمومی مطابقت ندارد. بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم. آ؛ نمایندگان محترم مجلس موضوع الزام دولت به تهیه اساسنامه صندوق و ارائه آن به مجلس را از دستور کار خارج کنید و در غیر این صورت منجر به شکست این بنگاه اقتصادی می شود. ب دولت باید ابتدا به وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت امنا طبق اساسنامه مصوب 1400 هیأت امنا که به ثبت رسیده نیز دستور دهد اقدامات لازم از جمله انجام شود. تهیه آیین نامه نحوه انتخاب 6 نماینده سهامدار و همچنین تعیین ارزش سهام سهامداران صندوق. J; با تایید و تایید خصوصی بودن صندوق، اصلاحات لازم در اساسنامه باید بر اساس مفاد و اصول قانون تجارت صورت گیرد تا با تشکیل مجمع عمومی صاحبان سهام، زمینه مالکیت کامل معلمان و صاحبان سهام فراهم شود. . دبیرکل انجمن اسلامی معلمان. سید عبدالرزاق موسوی; دبیر کل سازمان معلمان ایران، طاهره نقیئی؛ دبیرکل انجمن فرهنگی اسلامی ایران فرج کمیجانی.

دیدگاهتان را بنویسید