رتبه بیستم پناهندگان ایرانی در جهان

رتبه بیستم پناهندگان ایرانی در جهان

در تازه‌ترین گزارش دیده‌بان مهاجرت ایران آمده است: ایران در سال ۲۰۲۱ با ۶۸ هزار پناهنده در رتبه بیستم جهان و با سهم ۱.۴۹ درصدی از کل پناهجویان جهان قرار دارد. پناهجویان ایرانی بیشتر مهاجران اقتصادی هستند که به امید کسب درآمد بیشتر و داشتن زندگی بهتر در آینده به کشورهای دیگر می روند.

جایی که زندگی برایشان رویا می شود، به شانس خود تکیه می کنند. اگر برنده شوند، ممکن است بتوانند رویای زندگی در کشورشان را با واقعیت زندگی در کشوری دیگر عوض کنند. که جبران نمی شود قربانی می شوند و پایان عمرشان مربوط به آخرین سفر است، شاید همه خانواده های ایران نژاد یادشان باشد، مرگ اعضای این خانواده در کانال منچ و انتشار عکس های آرتین ایران نژاد موجی از غم خانواده ای که آرزوی زندگی با همه اعضایش را داشت خودش تصمیم به مهاجرت گرفت اما با طعم پناهندگی تصمیمی که خیلی ها می توانند بگیرند و به سرنوشت این خانواده دچار شوند.در چند روز گذشته اتفاق افتاد اخبار زیادی در مورد واژگونی قایق پناهجویان منتشر شد و رسانه ها تنها در یک مورد از مرگ بیش از 300 شهروند خبر دادند. پاکستانی ها در آب های یونان گزارش دادند، حادثه ای غم انگیز که بارها و بارها تکرار می شود.

.
000 خبر خاکستری
0000 خبر خاکستری
ایران بیستمین کشور جهان است که درخواست پناهندگی می کند

امروزه افراد زیادی مهاجرت می کنند که اخبار زیادی در مورد آن دیده و شنیده می شود، پزشکان، پرستاران، ورزشکاران، دانشگاهیان، سرمایه داران، کارگران ماهر، بسیاری از آنها پس از حساب و کتاب اولیه در شکل رسمی و قانونی کشور زندگی خود را تغییر می دهند. ، با کمک تحصیل، کار، سرمایه گذاری، اقامت موقت آنها به اقامت دائم تبدیل می شود و برای همیشه در کشور دیگری می مانند.

اما افراد زیادی هم هستند که مهاجرت کارشان آسان نیست، احتمالاً پول کافی یا شرایط مناسب برای پذیرش توسط کشور میزبان ندارند، بنابراین تصمیم می گیرند پناهنده شوند، بارها جنگ و ویرانی، تهدید، ناامنی، سیاسی. و مشکلات اقتصادی آنها را به این تصمیم نزدیک می کند، اما هر چه که باشد، می خواهند چمدان های خود را ببندند.

در آخرین گزارش دیده‌بان مهاجرت ایران (1401) آمده است: «بر اساس آمار کمیساریا در سال 2021 میلادی، چهار میلیون و 623 هزار و 253 نفر در جهان در وضعیت پناهجو قرار دارند و منتظر دریافت پاسخ هستند. به درخواست پناهندگی آنها از کشور میزبان کشورهای ونزوئلا، افغانستان و عراق بیشترین سهم را در میان آنها توزیع کردند.

در این گزارش آمده است که «مهاجرت‌های پناهجویانه اتباع ایرانی به جهان بیشتر برای اهداف امنیتی اقتصادی و نه سیاسی است. به عبارت دیگر، پناهجویان در ایران بیشتر مهاجران اقتصادی هستند که به امید کسب درآمد بیشتر و داشتن زندگی بهتر در آینده به کشورهای دیگر می روند. از این رو در سال 2021 تقریباً 68 هزار پناهجوی ایرانی در انتظار پاسخ پناهندگی خود بودند، بنابراین بر اساس آخرین گزارش این موسسه، ایران بیستمین کشور جهان از این نظر است.
000 خبر خاکستری
0000 خبر خاکستری

همچنین ایالات متحده آمریکا، پرو، ترکیه، آلمان و برزیل 5 کشور برتر جهان برای پناهجویان هستند و ایرانیان بیشترین درخواست پناهندگی را در ترکیه، آلمان، بریتانیا، عراق و آمریکا دارند.

با وجود درخواست پناهندگی، ممکن است بسیاری از درخواست ها رد یا به حالت تعلیق درآیند، اما در میان آن ها گروهی از پناهجویان هستند که موفق به درخواست پناهندگی در کشورهای مختلف شده اند. آخرین گزارش دیده بان مهاجرت ایران نشان می دهد: در مورد پناهندگان، تعداد تعداد افراد دارای وضعیت پناهندگی در جهان در سال 2021، 21 میلیون و 326 هزار و 909 نفر است. حدود 65 درصد از افراد دارای وضعیت پناهندگی در جهان مرد و حدود 35 درصد زن هستند. جمعیت پناهجویان سوری همچنان بزرگترین جمعیت پناهنده در جهان است، با 6.8 میلیون پناهنده در آن کشور که توسط 129 کشور پناه گرفته اند.

بر اساس این گزارش، ایران با حدود 143 هزار پناهجو در رتبه بیستم جهان قرار دارد و آلمان، بریتانیا، استرالیا، سوئد و اتریش میزبان بیشترین پناهنده ایرانی هستند.

.
000 خبر خاکستری
0000 خبر خاکستری

ایران پناهندگان بیشتری از لبنان، فلسطین و یمن می فرستد

در سال های اخیر خاورمیانه همواره کانون جنگ و تحریم بوده است که این منطقه را به اصلی ترین منطقه پناهجویان تبدیل کرده است. بر اساس گزارش دیده بان مهاجرت ایران، کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و عراق از مراکز اصلی پناهندگی در جهان بودند. همچنین کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان نیز در سال های اخیر به عنوان کشورهای متقاضی پناهندگی در این منطقه مطرح شده اند.00000 خبر خاکستری

رویایی با بهای مرگ؛ ایرانی ها رکورد کانال مانچ را دارند

خطر مرگ همیشه در مسیر پناهندگی وجود دارد، عبور از جاده های صعب العبور باعث می شود که تعداد زیادی از مهاجران قبل از رسیدن به آرزوی زندگی جان خود را از دست بدهند. و 185 مهاجر در جریان مهاجرت جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده اند و بقایای 19 هزار و 931 مهاجر تاکنون پیدا نشده است. 27 1935 مهاجر بر اثر غرق شدن در دریا جان خود را از دست داده اند.

یکی از پرترددترین مسیرهای عبور مهاجران غیرقانونی از کانال مانش، کانال مانش است، آخرین گزارش دیده بان مهاجرت حاکی از آن است که در سال های اخیر (2018-2023) ایران با 18318 قایق اولین کشور در عبور غیرقانونی قایق از کانال مانش است. مهاجران غیرقانونی این کانال مانش است.000000 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید