رسانه ها جمهوری خواهان را اکثریت مجلس نمایندگان معرفی کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگرچه هنوز حدود 4000 رای در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا شمارش نشده و 9000 رای دیگر باید تعدیل شود، گفته می شود سرنوشت اکثریت مجلس نمایندگان در حال تعیین شدن است.

رسانه های آمریکایی صبح پنجشنبه در خبری فوری حزب جمهوری خواه را صاحب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند.

این رسانه‌ها، از جمله آسوشیتدپرس، سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ای‌بی‌سی گفتند که تخمین می‌زنند جمهوری‌خواهان با 218 تا 223 کرسی اکثریت مجلس نمایندگان را خواهند داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در پیامی به کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، کسب اکثریت در این مجلس را به وی تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری با آنها اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر با اشاره به اینکه پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره اتفاق نیفتاد و اکثریت مجلس سنا را به دست نیاورد، گفت: مردم انتظار دارند این حزب با دموکرات ها همکاری کند. (اطلاعات بیشتر)

پیش از این، با پیروزی کاترین کورتز ماستو، سناتور ایالت نوادا بر رقیب جمهوری‌خواه خود، آدام لاکسالت، دموکرات‌ها موفق شدند در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره 50 کرسی در مجلس سنا به دست آورند و کنترل آن مجلس در دست حزب بایدن باقی ماند.


14010826000038 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید