مجلس نمایندگان آمریکا بدون رئیس جمهور؛ شکست رهبر جمهوری خواهان در سه دور رای گیری

مک کارتی نتوانست اکثریت آرا را در دور اول و دوم مجلس نمایندگان ایالات متحده کسب کند.

جمهوری خواهان موفق شدند در انتخابات میان دوره ای نوامبر 2022 222 کرسی را به دست آورند و اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند.

دموکرات ها در آن انتخابات 212 کرسی به دست آوردند. برای انتخاب رئیس مجلس 218 رای لازم است. این در حالی است که در دور اول انتخابات که امروز سه شنبه برگزار شد، 7 نماینده جمهوری خواه به نامزدهای دیگر از جمله اندی بیگز رای دادند.

این اولین بار در یک قرن است که مجلس نمایندگان ایالات متحده نتوانست یک قانونگذار را به عنوان رئیس دور اول انتخاب کند.

مک کارتی قبل از انتخابات اعلام کرد که حدود 20 جمهوری خواه با ریاست جمهوری او مخالف هستند.

کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، با بسیاری از قانونگذاران صحبت کرده و حتی با ارائه امتیازات فوق العاده برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا موافقت کرده است.

تعداد انگشت شماری از قانونگذاران جمهوری خواه علناً با مک کارتی مخالفت کردند، اما اعضای ارشد کارکنان او گفتند که نسبت به نتیجه تلاش های مک کارتی خوشبین هستند.

به گزارش اکسیوس، مک کارتی روز یکشنبه از بسته ای از تغییرات قانونی برای دوره جدید کنگره رونمایی کرد، تلاشی برای جلب نظر جمهوری خواهان و جلب حمایت آنها از ریاست جمهوری خود.

تغییرات قوانین امتیازی است به محافظه کارانی که قبلاً خواستار تغییرات در کنگره شده بودند. از جمله تغییرات پیشنهادی مووری است که خط قرمز مک کارتی بود.

لایحه پیشنهادی مک کارتی به جمهوری خواهان این امکان را می دهد که در هر زمان به استیضاح او رأی دهند.

مک کارتی هفته ها برای جلب حمایت با قانونگذاران جمهوری خواه صحبت کرده است. این در حالی است که او در انتخابات میان دوره ای عملکرد ضعیفی داشت و توانست با اختلاف کمی به پیروزی برسد.

پیش از این گزارش شده بود که مک کارتی در انتخابات غیررسمی رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، اندی بیگز، نماینده محافظه کار را با 188 رای در مقابل 31 رای، شکست داد.

او توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و تعدادی از اعضای کلیدی فراکسیون لیبرتی از جمله جیم جردن و تیلور گرین حمایت می شود. اما سایر اعضای محافظه کار آن مجلس مخالفت خود را با آن اعلام کردند. برخی هشدار می دهند که تعداد مخالفان او از این تعداد هم بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید