ششمین شکست مجلس نمایندگان آمریکا در انتخاب رئیس جمهور

بر اساس این گزارش، جلسه بعدی مجلس نمایندگان آمریکا تا ساعت 20:00 به وقت محلی موکول شده است.

هفتمین رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار است ساعت 20 روز چهارشنبه به وقت محلی برگزار شود و برای اینکه جمهوری خواهان فرصت مناظره داشته باشند، رای گیری تا آن ساعت به تعویق افتاده است.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از شکست دیگر جمهوری خواهان در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان انتقاد کرد و این اتفاق را مایه شرمساری آمریکا توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این زمینه به خبرنگاران گفت: این شرمندگی و ناکارآمدی تاثیر منفی دارد. زیرا باعث تاخیر طولانی در شروع کار این مجلس می شود.

فرمود: مایه شرمساری و شرمساری است و به درازا می کشد. نحوه برخورد آنها (قانونگذاران جمهوری خواه) با یکدیگر آزاردهنده است. امیدوارم آنها بتوانند کاری انجام دهند. دنیا تماشا می کند.

لازم به ذکر است که کوین مک کارتی نماینده جمهوری خواه در 3 دور رای گیری در روز اول کنگره در یک اتفاق عجیب موفق به جمع آوری آرای لازم برای ریاست مجلس نمایندگان نشد و علیرغم اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، اشاره کرد که ممکن است دوباره انتخاب نشود. اگر از آن حمایت نکند، مک کارتی همچنان اصرار داشت که دست از تلاش بر نمی دارد زیرا از حمایت ترامپ برخوردار است!

مک کارتی سه شنبه شب پس از یک نشست خصوصی با متحدان جمهوری خواه در پاسخ به این سوال که آیا هنوز حمایت ترامپ از سمت رئیس مجلس نمایندگان را احساس می کند، به خبرنگاران گفت: بله، البته.

دیدگاهتان را بنویسید