روایت جدید سخنگوی دولت از سقوط بالگرد: ساعت 14 و 30 دقیقه متوجه سقوط بالگرد شدیم/ باید بررسی شود که چرا بالگرد به داخل ابرها یا مه نرفت.

روایت جدید سخنگوی دولت از سقوط بالگرد: ساعت 14 و 30 دقیقه متوجه سقوط بالگرد شدیم/ باید بررسی شود که چرا بالگرد به داخل ابرها یا مه نرفت.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره حادثه سقوط بالگرد شهدا در حین انجام وظیفه گفت: حوالی ساعت 2:30 متوجه کایر شدیم. آقایانی که در دو هلیکوپتر دیگر بودند زودتر متوجه شده بودند، ما که تهران بودیم همان روز جلسه شورای دولت داشتیم.

وی افزود: آقای محبر هم در مشهد بود، برای پیگیری حادثه سیل به مشهد رفته بود. او هم وارد تهران شد و وارد اتاق خالی او شدیم و گفتیم چنین خبری است. زمانی که ما آن را ساختیم، نمی دانیم که فرود نرم بوده یا سخت. فقط می دانستیم که هلیکوپتر نیست و نمی دانستیم چه اتفاقی افتاده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: گفتیم چه کنیم؟ از آنجایی که دقایقی بعد باید جلسه دولت تشکیل می‌دادیم، آقای مخبر سریعی با همکاری افرادی که در استان آذربایجان شروع به کار کرده بودند، یک تیم کاریابی در تهران تعیین کرد. مثل پهپاد و آمبولانس فرستادند و آقای منصوری را فرستادند و به دیگران چیزی نگفتند، به من هم گفتند تا جلسه دولت را برگزار نکنیم فعلاً چیزی نگو چون روال آقای منصوری را می‌دانیم. رئیسی که در هر شرایطی بر حفظ نظم اصرار داشت. آنها در سخت ترین شرایط بر این مشکل تاکید کردند.

وی گفت: جلسه دولت برگزار کردیم و در پایان جلسه به دلیل اینکه تلفن در جلسه زنگ نخورد و به کسی در جریان نبود این خبر را به اعضای دولت دادیم. به اعضای دولت اطلاع دادند و بعد جلسات بحران دیگری تشکیل شد و بقیه ماجرا برای همه مردم معلوم است.» اتفاقی افتاد.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مطمئن هستید که سرنشینان هلیکوپتر شهید هستند، گفت: همزمان با مردم. در واقع هیچ خبر محرمانه ای وجود نداشت. چون شرایط جوی در طول پرواز خیلی بد نبود و اجازه پرواز داده بودند. این کار کاملاً مطابق با استانداردهای لازم انجام شد. باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده که هلیکوپتر بالا نرفت و رفت توی ابر و مه.