روایت رئیس هلال احمر از عملیات مقابله با سیل در کشور

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این عملیات ها 79 هزار نفر امداد و نجات و بیش از 3 هزار نفر به مناطق امن منتقل شدند، 11 هزار و 800 نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و 56 نفر مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ها از حمایت و همکاری نیروهای جهادی و خیریه برخوردار بودیم، گفت: در مجموع 90 نفر جان باختند و هنوز 8 مفقود داریم، همچنین یک نفر را در امامزاده داوود و چند نفر را در سیل فیروزکوه نجات دادیم.

کولیوند گفت: هزار و 400 تیم واکنش سریع و تیم های عملیاتی آموزش دیده به صورت مستمر در عملیات امداد و سیل حضور داشتند و تیم های ANST (سگ خیار) تلاش زیادی برای امدادرسانی کردند.

رئیس هلال احمر با اشاره به اینکه عملیات جست و جو در برخی مناطق همچنان ادامه دارد، گفت: با کمک استاندار و شهردار تهران که همچنان حضور داشتند، توانستیم به بسیاری از افراد سخت گیر کمک کنیم. -دسترسی به مناطق.”

وی ادامه داد: مردم و نیروهای جهادی با ما در عملیات امداد و نجات در سیل با ارائه حمایت های روانی و اقلام غذایی شرکت کردند و یکی از نکات قابل توجه حضور تیم های سحر در عملیات سیل اخیر بود که برای حمایت روانی از حادثه دیدگان حضور داشتند. افزایش تاب آوری.به جذب افراد و کاهش درد مردم کمک کرد.

کولیوند بیان کرد: کالاها و اقلام بیولوژیکی را در مناطق امن ذخیره کردیم، بالگردها از قبل آماده عملیات بودند اما کمک به مردم برای انجام بهتر عملیات بسیار موثر بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مردم با حمایت های خود سرمایه اجتماعی هلال احمر را ارتقا داده اند که از مردم فهمیده ایران تشکر ویژه دارم.

وی با بیان اینکه از 90 کشته در کشور حدود 40 نفر در مناطق امامزاده داوود و فیروزکو به تهران متصل بودند، گفت: سیل شدیدی بود که نیاز به تجهیزات ویژه داشت و شهرداری خیلی سریع این تجهیزات را تهیه کرد. ” “

کولیوند اذعان داشت: در ساعات اولیه عملیات امداد و نجات موفق شدیم 800 نفر را به مناطق امن منتقل کنیم، تمامی همکاران امدادی در ساعات اولیه حادثه با قوت کامل در منطقه حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر از برگزاری جلسات مدیریت بحران با همه مسئولان خبر داد و گفت: در زمان تشکیل کمیسیون مفقودین تلاش کردیم اموال مردم حفظ شود، هم اکنون مراحل شناسایی اجساد نیز در این کمیسیون انجام می شود.

وی افزود: تا زمانی که شرایط عادی به حالت عادی برگردد و با تمام امکانات در دسترس نباشیم، صحنه حادثه و مصدومان حادثه را ترک نمی کنیم.

کولیوند بیان کرد: مازندران یکی از مناطقی بود که خسارت زیادی از سیل دید که به دلیل بسته شدن راه های سیل زدگی روند امداد رسانی به کندی پیش رفت و عملیات امداد هوایی انجام شد اما با تداوم بارندگی در این مناطق. مناطق، شرایط زمین برای اجرای دشوار بود.

وی بیان کرد: بیش از 6 هزار نفر در قالب یک هزار و 400 تیم تخصصی و آموزش دیده برای انجام عملیات امدادی در مناطق سیل زده با ایثارگری حضور داشتند و تیم های پشتیبانی نیز آماده عملیات بودند.

کولیوند ادامه داد: قبل از بایرام انبارهای امداد هلال احمر خالی بود و نگران بودیم اما پس از آغاز سال جدید با دستور رئیس جمهور انبارها پر شد و وضعیت بهتر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تجهیزات هلال احمر از نظر تدارکات، انبار، بالگرد و موارد دیگر بسیار کم است و با توجه به نیاز مبرم ما باید برنامه ریزی دقیقی برای رفع کمبود انجام شود.

وی افزود: عملیات جست و جو در 12 استان در حال انجام است و در سایر استان ها عملیات تقریباً به پایان رسیده است و قرار است تا 48 ساعت آینده تمام عملیات ها را اعلام کنیم.

کولیوند بیان کرد: هلال احمر بر اساس وظایف خود و به محض دریافت اخطار هواشناسی، امداد رسانی را برنامه ریزی می کند، اما فرهنگ سازی برای توجه مردم به هشدارها نیز ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حال حاضر اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر افزایش یافته است; در سیل اخیر با وجود اینکه جزو وظایف ما نبود، پیامک عمومی برای آماده سازی مردم در برابر سیل ارسال کردیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: جلسات زیادی برای خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی برگزار شده است. ما در تمامی مرزهای تعیین شده در تمامی محورهای مواصلاتی پوشش امدادی خواهیم داشت.

کولیوند تصریح کرد: موضوع سلامت امداد و نجات در کشور بر عهده هلال احمر و خارج از کشور بر عهده وزارت بهداشت است.

وی اذعان داشت: سعی کردیم قبل از عملیات اربعین یک رزمایش جدی به منظور هم افزایی انجام دهیم، در حال حاضر نیروهای متخصص خود اعم از کادر پزشکی و امدادی را مستقر کرده ایم، تعداد داوطلبان اعزامی زیاد است اما ظرفیت ما محدود است.

کولیوند ادامه داد: دو فروند هواپیمای بیمارستانی به همراه آمبولانس و اتوبوس امداد و نجات و دارو و تجهیزات پزشکی آماده امدادرسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال احتمال گرمازدگی، کرونا و بیماری های گوارشی برای زائران پیش بینی شده و اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه هفت پایگاه مرکزی در عراق وجود دارد که نمایندگان هلال احمر و حشدالشعبی در این پایگاه ها حضور دارند، گفت: امسال تعداد پایگاه ها 3 برابر بیشتر از پایگاه های تحت پوشش آخرین مراسم اربعین خواهد بود. .

کولیوند افزود: در سه سطح مختلف بیمارستان ها، درمانگاه ها و چادرهای امدادی در شهرستان نجف پوشش خواهیم داشت. در مسیر شهر نجف، بیمارستان سیار و پایگاه امداد خواهیم داشت. ما پرستاران و افرادی را که به زبان عربی صحبت می کنند برای بهبود روند امداد در بیمارستان ها مستقر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر برای اولین بار به بهره برداری می رسد، گفت: کادر پزشکی و نیروهای هلال احمر در کربلا، قاضیمین، سامرا برای خدمت رسانی به زائران مستقر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید