روایت پلوسی از اختلاف وی با اسرائیل بر سر برجام

روایت پلوسی از اختلاف وی با اسرائیل بر سر برجام

روز جدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که در دیدار با یایر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در واشنگتن، درباره ارزش برجام و عواقب خروج واشنگتن از توافق با ایران اختلاف نظر داشته است.

جویس اینسایدر به نقل از پلوسی گفت: «رژیم دوست صمیمی ما است، اما آنها همچنان در مورد اینکه ایران شرایط برجام را رعایت می کند، صحبت می کنند. وی افزود: به نظر می رسد اسرائیلی ها درک نکرده اند که خروج آمریکا از برجام باعث فاصله گرفتن ایرانی ها از اجرای آن شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشست مجازی بنیاد پلاچرز این موضوع را مطرح کرد و از تلاش های رژیم صهیونیستی علیه سیاست های آمریکا در حوزه برجام انتقاد کرد. در این نشست ، سایر دموکرات ها نیز از توافق هسته ای با ایران دفاع کردند و آن را یک توافق م effectiveثر خواندند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ایران پس از خروج دونالد ترامپ از برجام، برنامه هسته ای خود را توسعه داده است. بنابراین او خواستار بازگشت به توافق برای کاهش چالش اشاعه هسته ای شد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما نیز به اظهارات اخیر مقامات دولت جو بایدن در مورد کاهش صبر استراتژیک آمریکا در مذاکرات وین و جایگزینی برای تشدید تحریم ها اشاره کرد. ترامپ مثر نبود.

دیدگاهتان را بنویسید