روح آیت الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تأسف و تاثر دقایقی پیش آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد برجسته اخلاق جان خود را وقف خالق کرد و روح پاکش به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا در سال 1325 در تبریز به دنیا آمد. وی در کودکی نزد پدرش (میراسماعیل) که از علمای عرفان بود تحت تعلیم دینی و علمی قرار گرفت. سپس نزدیک به 30 سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی) مشرف شد و نزد ایشان تلمذ کرد و همزمان در حوزه علمیه به تحصیل پرداخت. پس از مصطفوی از علمایی چون علامه طباطبایی، سیدمحمدحسن الهی طباطبای (برادر کوچک علامه طباطبایی)، محمد تقی آملی، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، برادر کوچکتر علامه محمد حسن الهی طلبه، محمد تقی آملی، سید رضا بهاءالدینی استفاده کرد. محمد تقی بهجت، علامه محمدحسن الهی طباطبائی و شاگردان احزیه اکبر، در علم و عرفان اسلامی. از این رو او با واسطه یکی از شاگردان سید علی قاضی است.

آیت الله فاطمی نیا از صاحب نظران علوم اسلامی است که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است. تدریس در حوزه های علمیه، شرکت در برنامه های مذهبی رادیو و تلویزیون به عنوان کارشناس و سخنرانی در حوزه ها و دانشگاه ها از دیگر فعالیت های وی است.

این استاد اخلاق دانش وسیعی از علوم انسانی و عرفان نظری داشت و در عین حال بیشتر به تبلیغ در مجامع عمومی می پرداخت.

آیت الله فاطمی نیا از مفسران مشهور و درخشان صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است و در جلسات متعددی در این جلسات به ایراد سخنرانی پرداخته است.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا درگذشت این عالم وارسته، عالم بزرگ و استاد برجسته حوزه علمیه را در محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، معاون حقوقی ایشان حضرت آیت الله خامنه ای، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، خانواده محترمشان اعلام می کند. و مردم شریف و متدین ایران اسلام تسلیت و تعزیت عرض می نماید. درود بر او!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید