آیت الله رودباری علم گیلانی به ملکوت اعلی پیوست


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817113

آیت الله العظمی سید مجدبی رودباری، فقیه، از شاگردان امام خمینی (ره) و حمایت معنوی مردم گیلان، دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید مجتبی رودباری، عالم شهیر گیلانی و از شاگردان امام خمینی (ره) ظهر امروز (سه شنبه) در سن 89 سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله سید مجدبی رودباری فرزند مرحوم آیت الله سید حسین رودباری در سال 1312 در نجف اشرف دیده به جهان گشود و وارد شهر رشت شد.

آیت الله رودباری پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در رشت، در شهریور 1337 به دستور پدر بزرگوارشان موفق به ورود به مدرسه شد و به همین منظور کتاب جامع مقدمه آیت الله ضیابری را فرا گرفت. آیت الله سید مجدبی رودباری در حالی که به مدت سه سال در حوزه علمیه رشت مشغول تحصیل علم و دانش بود، در سال 1329 برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه کوم رفت و به مدت 14 سال در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (علیه السلام) به تحصیل پرداخت. شد. در سال 1343 به دستور پدر ارجمندش حوزه علمیه قم را به قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف ترک کرد و به مدت 15 سال در جوار حرم حضرت علی علیه السلام به تحصیل حقوق و اصول پرداخت.

اشرف توفیق در حین تحصیل در حوزه های علمیه قم و نجف به مدت 23 سال در درس امام خمینی (رحمه الله علیه) حضور یافت. از دیگر اساتید می توان به مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری، حاج شیخ محمدعلی امنیان، آقا میرزا جعفر جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستود اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید حاجهه مجاهد و آیت الله العظمی حکیم اشاره کرد.

آیت الله سید مجتبی رودباری در شهریور 1358 عازم ایران شد و وارد شهر رشت شد.

این دانشمند برجسته گیلانی که سال ها پناهگاه و تکیه گاه معنوی مردم گیلان بود امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید