نوشتن کتابی درباره شخصیت پروفسور سامی گیلانی ضروری است / استاد سامی گوهری درباره گیلانی


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839864

به گفته رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با توجه به شخصیت پروفسور سامی و تأثیری که وی در طول 80 سال در فضای ادبی و زبانی ایران داشته است، شایسته است کتابی جداگانه درباره شخصیت وی نوشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حداد عادل امشب در مراسم بزرگداشت پروفسور احمد سمیه گیلانی پدر مدیرمسوول جدید گیلان در تالار مرکزی رشت در ویدئو کنفرانس گفت: برای دومین بار.

وی با بیان اینکه آشنایی من با استاد سمیعی به بیش از 50 سال می رسد، گفت: استاد سامی برای من پدر است، اما فرصت دوستی و همکاری با استاد گرانقدر را داشتم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به دوران همکاری و گروهی با استاد سامی گیلانی گفت: در اواخر دهه 60 در تالیف سه جلد کتاب فارسی دوره متوسطه با استاد سامی همکاری داشتم و همیشه بهره مند بوده ام. از حضور او از آن روز.

ادل با بیان اینکه در این 50 سال همواره از محضر و دانش پروفسور سمیعی بهره برده ام، تصریح کرد: با توجه به شخصیت پروفسور سمیعی و تأثیری که ایشان در 80 سال گذشته در فضای ادبی و زبانی ایران داشته اند، کتاب مستقلی درباره شخصیت وجود دارد. باید توسط او نوشته شود و من سعی خواهم کرد که فصول این کتاب را به کسی که مسئول این موضوع مهم است ارائه دهم.

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد درباره پروفسور سامی گیلانی کتاب بنویسد باید به عنوان استاد شخصیت جامعی داشته باشد، افزود: شنیده می شود منصوب می شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر تبریک به مردم رش که موفق به پرورش گوهری چون استاد سامی در جامعه خود شده اند، گفت: برای استاد آرزوی طول عمر دارم. همچنان برای مجلات علمی، فرهنگی و هنری مقاله می نویسد و از برگزارکنندگان جشن عروسی استاد تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید