بررسی رقابت منطقه ای ایران و عربستان سعودی در کتابی جدید


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897242

کتاب تقابل ایران و عربستان در یمن نوشته امین صبحی به تازگی منتشر شده و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب تقابل ایران و عربستان در یمن نوشته امین صبحی به تازگی منتشر شده و راهی بازار نشر شده است.

امین صبحی نویسنده این کتاب در سال 1363 در تهران به دنیا آمد و از اواسط دهه 1350 فعالیت در عرصه خبر و رسانه را از باشگاه خبرنگاران جوان آغاز کرد و بیش از 17 سال سابقه روزنامه نگاری، سردبیری خبر و فعال در اکثر موارد را دارد. از رسانه های حرفه ای کشور از جمله خبرگزاری فارس. ایرنا، ایکنا، کریم، سینا، شبستان، برنا و سایر رسانه ها مانند روزنامه جام جم، جهان نیوز، نشاط، اختیار خوب، روزنامه قدس، معاونت رسانه ای آستان قدس رضوی، موسسه مطبوعاتی نویسندگان رسانه پارسا و مدیر مسئول برخی رسانه ها در او. تجربه خودش را دارد

این فعال رسانه ای پیش از این کتاب مدیریت سواد رسانه ای و منابع کسب خبر را منتشر کرده است که به بررسی تفاوت های سواد رسانه ای با سواد اطلاعاتی، مدیریت رسانه و منابع کسب خبر توسط اهالی رسانه می پردازد.

وی پیش از این ویراستاری کتاب تلاوت «جستار دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران» را نیز در ضبط خود ثبت کرده بود.

اما کتاب جدید این نویسنده با عنوان «تقابل ایران و عربستان در یمن» به بررسی روابط تهران و ریاض در جنگ هشت ساله یمن در 160 صفحه می پردازد و به نوعی بررسی تاریخچه روابط ایران و عربستان است. مناطق تنش و واگرایی

نویسنده این کتاب در 6 فصل به بررسی روابط ایران و عربستان سعودی پرداخته است که بخش اول آن به نظریه موازنه قوا، بخش دوم به تاریخچه روابط این دو کشور و بخش سوم به جایگاه یمن در سیاست خارجی عربستان سعودی. نویسنده در فصول بعدی ضمن بررسی تاریخ زیدیان، یمن را عرصه جنگ ایران و عربستان سعودی تحلیل کرده و در نهایت به نتیجه گیری می پردازد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: رقابت ایران و عربستان ریشه در روندهای مختلف ایدئولوژیک تاریخی دو کشور دارد که وارد رقابت شدید ایدئولوژیک شده اند، چنانکه رهبران جهان اسلام، ریاض و تهران سعی در استفاده از آن دارند. کشورهای ثالث تا حدی که منجر به جنگ تمام عیار نشود و تا حد امکان از آن جنگ ها جلوگیری یا مدیریت کند.

d88738e1 b66c 43e5 a691 edcd25c1baf7 خبر خاکستری


علاقه مندان می توانند کد درج شده در خبر را اسکن کنند

یا از طریق شبکه های اجتماعی به شماره پیام ارسال کنید

09100848193

برای تهیه این کتاب اقداماتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید