ارادت مردم به آیت الله رودباری قلبی است / محترمانه و خالصانه


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1817850

حجت الاسلام ˈسید صالح رودباریˈ با بیان اینکه به احترام مردم و طلاب توجه ویژه ای داشت، گفت: همیشه تاکید داشتند که در را برای آمدن مردم نبندید و حتی اگر دو ساعت هم امکان ملاقات وجود داشت، آنها را ببندید. آنها سعی کردند گره را ببندند.” به روی مردم باز کنید و دل آنها را شاد کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از حجت الاسلام سید صالح رودباری، فرزند مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری، در نهم دی ماه، ضمن تشکر از حضور مردم استان گیلان در مراسم ختم این عالم ربانی، گفت: نصیحتی از ایشان دریافت کردم که می فرماید: «خداوند حفظ کند. تو و برای خدا کار کن.» این نصیحت اصل زندگی او بود و هرگز فکر نمی کردم آخرین توصیه او باشد.

وی با اشاره به زندگی پدر گرامیشان تصریح کرد: چه زمانی که ایشان در رشت بودند و چه زمانی که برای تحصیل به کوم و نجف رفتند و به رشت بازگشتند و در سالهای پس از پیروزی انقلاب در فضای آموزشی زندگی کردند. حدود 23 سال محضر امام بود و در محضر آیت الله هویی، آیت الله حکیم و آیت الله طباطبایی به تحصیل پرداخت. دور از فقه است که این مهم را انجام دادند و به رشت برگشتند.


او بر این باور بود که وظیفه اش رفتن به رشت است

فرزند آیت الله رودباری ادامه داد: پدرم می گفت: «برای کوچ به چند شهر کوچ کردم که فقط برای رشتم خوب بود. در نتیجه با اینکه برایم سخت بود، این فضای آموزشی را رها کردم، اما وظیفه خود را احساس کردم و وظیفه من است، همین جاست، نفسم را کنار گذاشتم و به رشت آمدم.

سیدصالح رودباری ادامه داد: آنها در نجف در سطوح عالی تحصیل و تحقیق کردند و وقتی به رشت آمدند با پایین ترین درجات ادامه دادند، گویی از الفبا شروع کردند و این جز ایثار و از خودگذشتگی نیست. کار فقط به نام خدا کار نمی کند.


رعایت ادب و احترام به خصوصیات پدر

وی با اشاره به ویژگی های استثنایی پدر گرامیشان گفت: ایشان با وجود مقامی که داشتند به همه احترام می گذاشتند و با احترامی که برای مادرشان قائل بودند پیکر مبارکشان دقایقی قبل از تشییع در جوار مادرشان قرار گرفت و بر روی روز تشییع جنازه: «آنها در کنار پدرشان ایستادند و من احترامی که برای خانواده خود قائل بودند را دیدم.


شادی عجیب در شب آخر

این آخوند گیلانی با اشاره به وضعیت روحی و روانی پدر عزیزش در یک سال و نیم گذشته گفت: چند نفر: چون پدر معمولا در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با اقوام ملاقات می کرد.


او در احترام به دانش آموزان عمدی بود

فرزند مرحوم آیت الله رودباری نیز گفت: ایشان وقتی با فرزندانشان رفتار می کردند، می گفتند که همه شما را خیلی دوست دارم و برایشان احترام قائل هستم، حتی بنده که در مقابل ایشان خیلی کوچک هستم، حتی در آخر هم برای من ایستاد. تبدیل شدن به احترام طلاب هم قصد داشتند دو دستی شهریه بدهند و این موضوع احترام به مردم و دیگران در حرم ها که خیلی ها آمدند، هر که آمد و رفت این موضوع در جلسه روزانه گم نشد. مردی که همه چیز را در خدا می بیند.


محدود به عید نوروز و پذیرایی سفره هفت سین

وی با اشاره به اهتمام ویژه پدرش به عید نوروز گفت: نماز می خواندند و نماز می خواندند، عید می گرفتند و اگر خادمان می آمدند همین رسم برقرار می شد. دوم فروردین سفره پهن بود و نماز می خواند.


ارادت مردم به آیت الله رودباری از ته دل است

فرزند آیت الله رودباری با تشکر از مردم گیلان که در ایام عید مسائل عید را کنار گذاشتند و بر برگزاری مراسم ختم و ختم آیت الله رودباری تمرکز کردند، گفت: وجود دارد و نمی شود تخریب کرد.

وی ادامه داد: تصور این است که با عنایتی که پدر همیشه برای عید نوروز داشته و این شادی و شادی را برای دیگران می خواست، مراسم را به روال همیشگی تبدیل کنیم. او همیشه خدا بوده و به دنبال شادی دیگران بوده است، همیشه اصرار داشتند که در را برای آمدن مردم نبندید و حتی اگر دو ساعت هم امکان ملاقات وجود داشته باشد، سعی می کنند گره مردم را باز کنند و دلشان را شاد کنند. .


عمل صادقانه کانون توجه همیشگی پدر است

سعید صالح رودباری بیان می کند که پدرش همیشه به او توصیه می کرد که «کار را خالصانه انجام بده و وقتی کار را برای خدا انجام دادی، خدا به تو برکت دهد». این چیزی است که در تمام عمر به برکت خود به آن ایمان داشته اند و به تربیت خانواده و معلمانشان به ویژه حضرت امام خمینی برمی گردد.

وی با اشاره به خاطرات مرحوم آیت الله رودباری با امام خمینی (ره) گفت: در 23 سال این خاطرات در مصاحبه های زیادی بیان شده است که چگونه از امام خمینی(ره) اخلاص را یاد گرفته و معتقد است اگر همه دنیا مرا تغییر دهند. نظر امام، نظر من همان خواهد بود.


ماجرای درگذشت خواهر آیت الله رودباری و دیدار امام

فرزند آیت الله رودباری با اشاره به یکی از خاطرات خود با امام خمینی(ره) ادامه داد: ایشان با فوت خواهرش در ایران در نجف از دنیا رفتند و به شدت متاثر شدند. پدر تعریف می کرد که «من از شریعت الرسول عبور می کردم و امام برعکس می رفت». پدرم می گفت من به مدرسه برگشتم اما نمی توانستم بنویسم و ​​با قیافه نامتعارف امام در جلسات شروع به نوشتن کردم، چرا نمی نویسم.


رفت و آمد مکرر؛ زندگی از دست رفته

او گفت که رفتار پدرش فارغ از گفتار بوده و آنها عامل هستند و ما به این اقدام نیاز داریم و با آنها برخورد خوبی نشد و گفتند وقتی از بغداد برگشتم در راه گریه کردم و دعا کردم که خداوند جانم را بدهد. تو و الان میخوام حالم خوب باشه و وقتی اومدم خونه فهمیدم درد دارم دوباره با خوردن و رفتن دکتر مشکلم در کمال ناباوری با عنایت خدا حل شد.

وی افزود: حتی اگر کتاب زیاد هم بخوانیم، هرگز به این مرحله از توسل نمی رسیم.


نشر دین با حقیقت عمل

سیدصالح رودباری با اشاره به ویژگی جذب حداکثری افراد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: خدامحوری و ترس از اهل بیت(ع) باعث می شود با عده ای که ممکن است جاهل داشته باشند مهربان باشیم. رفتار و سیره اهل بیت (ع) مهربان است. اگر پدر از چیزی ناراحت بود، آن را به تنهایی انجام نمی دادند. یکی از حجت های الهی با یک کلمه و عمل بود که دین با عمل خود آن را نشان داد و بدین ترتیب مردم ناخودآگاه به سمت هدف حرکت می کنند.

وی با تاکید بر انتشار زندگینامه مدون مرحوم آیت الله رودباری، گفت: پدرم از این موضوع پرهیز کردند و نام آنها ذکر و منتشر شود. خاطرات بسیاری از دانشمندان بزرگ نوشته و نوشته شده است، اما به مرحله نهایی نرسیده اند و جای تاسف است که این خاطرات ناب در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به ارتباط خود با رهبرانقلاب گفت: دوستی این دو بزرگوار به سال های قبل از انقلاب در مدرسه دارالشفاء برمی گردد که با برادرش دوست بودند و در طول دوران به منزل جد بزرگوارشان آمدند. سفر آنها در دوران ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای که پدر بزرگوار آیت الله رودباری درگذشت، پیامی دادند که ما یک پیام مکتوب داریم و در سفر استانی به گیلان برخورد ایشان خاص بود و در محضر حضرت آقا یک نگرش خوب این رفتار را نشان می دهد. رویه این است که وقتی شخصی به مقام بالایی می رسد، اما با رفتار خوب با دیگران رفتار می کند، در دریافت وجوه نیز نماینده رهبر است.

فرزند آیت الله رودباری با قدردانی از مردم و اقشار مختلف که برای برگزاری این مراسم اقدام کردند، گفت: صدور تسلیت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، طلاب حوزه و … ضایعات و ضایعه ای که از شاگردان ایشان به عمل آوردند. بر هر گوشه مراسم حاکم بود و به مردمی که آمدند و احترام و ارادت خود را به روحانیت و دین نشان دادند، اگر خدا بخواهد دعای خیرشان شامل حال همه ما خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید