ارادت قلبی اهل سنت به امام حسین (ع) مشهود است


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888381

امام جمعه مریوان گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه دنیاست، پیامبر اسلام به جهانیان رحمت کرده است، پس امام حسین که فرزند رسول خداست نیز از همه ادیان است. نمی توان از وجود امام حسین علیه السلام دیگران را محروم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معلم مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار کردی، وی با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش تصریح کرد: در اشعار بسیاری از شاعران بزرگ کُرد به ویژه شیخ رضا طالبانی ارادت مردم اهل سنت به نسل پیامبر اکرم (ص) است. مخصوصاً امام حسین (ع) به خوبی نشان داده شده است و قابل درک است.

وی یکی دیگر از نشانه های ارادت مردم اهل سنت به امام حسین (ع) را انتخاب این نام عزیز و ارجمند برای نام گذاری فرزندان خود عنوان کرد و افزود: ارادت مردم این دیار را با استفاده از نام ها می توان دید. از آن بزرگان زبان جاری و ساری به خوبی متذکر شده اند که خود را مقید می دانستند که همیشه پیشوند حضرت را قبل از نام آن امام بزرگوار همام به کار ببرند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) مشهود است، ادامه می دهد: متاسفانه در زمان حیات امام حسین(ع) مردم در امر به معروف و نهی از منکر و آن فریضه الهی کوتاهی کردند و کوتاهی کردند. در بین مردم آن دوره بسیار ضعیف بود و امام حسین (ع) با ایثار و فداکاری خود دین اسلام را به رشد و بالندگی بیشتر رساند و با قیام خود امر به معروف را احیا کرد. و نهی از منکر..

وی گفت: روز عاشورا یکی از روزهای مهم مذهب اهل سنت است. در این روز مردم اهل سنت با انفاق و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان می دهند. قرآن می خوانند و در مساجد و خطبه ها شرکت می کنند

استاد شیرزادی فرمودند: واقعه کربلا خرید نافرجام صحرای یزید برای اسلام است و مردی که برای همیشه در تاریخ کشته شد یزید و اندیشه یزیدی بود و آنچه ماند و پیروز شد خون امام حسین نام نیکو بود. امام حسین در این جان و زندگی است و نام ننگینی که برای لشکر یزید به جا مانده، شکست و ننگ است. اهل سنت این را باور دارند.

وی ادامه داد: امام حسین متعلق به همه عالم است، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، پس امام حسین که فرزند رسول خداست نیز متعلق به همه ادیان است، نمی توان دیگران را محروم کرد. برای وجود امام حسین

امام جمعه شهرستان مریوان افزود: قیام امام حسین (ع) قلوب مردم را بیدار کرد و به همگان درس آزادگی و آزادگی داد. وضعیتی که ما در آن هستیم این است که بتوانیم از حقیقت و دین خدا و سنت رسول خدا دفاع کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید