روزنامه ای که به سر سورنا زد!/ مرثیه خوانی و تحقیر مادری که جلوی ماشین پلیس بود.


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884936

در یکی دو روز اخیر ویدئویی در فضای مجازی و برخی رسانه های کشور خبرساز شد که از قضا متعهد به عدم تضعیف امنیت ملی می شود و از این ویدئو به گستاخانه ترین شکل ممکن در مورد معکوس کردن و تضعیف امنیت ملی .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در یکی دو روز اخیر ویدئویی در فضای مجازی و برخی رسانه های کشور خبرساز شد که از قضا متعهد به عدم تضعیف امنیت ملی می شود و از این ویدئو به گستاخانه ترین شکل ممکن در مورد معکوس کردن و تضعیف امنیت ملی .

ویدئوی مورد بحث تصویری از یک ون پلیس است که در آن زنی جلوی وانت را گرفته و در حالی که فریاد می‌زند “دخترم مریض است” سعی می‌کند خودرو را از حرکت باز دارد تا شاید پلیس را متقاعد کند که او را ببخشد. اشتباه پلیس دخترش که احتمالا با چادر دستگیر شده بود.


9f28093c f672 47da a99a be7b95473093 خبر خاکستری

نکته غم انگیز داستان این است که مادر در پایان فیلم به زمین می افتد و وانت از کادر خارج می شود.


بنابراین، این مقاله قصد ندارد به اشتباهات این خانواده ها اشاره کند و همچنین اشتباهات مأمورانی را که به گفته مقامات ارشد پلیس مورد توبیخ قرار گرفته اند و شخصاً به خانه مادر مراجعه کرده اند، توجیه نمی شود. ، آبروی او و دخترش در فضای مجازی زده شده بود، رفته بودند دلداریشان می دادند; بلکه تنها ذکر چند نکته برای آشکار شدن حقیقت این مقاله است که در چند بند کوتاه به آن پرداخته خواهد شد;


اولا؛ قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که اگر رسانه های آگاه از این حادثه سینه مردم باشند، طبیعی است که انتظار داشته باشیم حفظ آبروی مردم را در کار حرفه ای خود سرلوحه کار خود قرار دهند. اولاً به شرافتی پایبند باشید که در هر فرهنگ و دین و ایمان و مکتبی یک خط دارد. اما حقیقت این است که افراد مورد نظر سعی دارند آبرو و ناموس یک کشور را فدای اهداف خود کنند.


11dc44bc e9b7 407e 8489 64f342e3e93e خبر خاکستری


دومین؛ دکور کاروانسرایی به نام فضای مجازی که در آن هر جوان مدعی در قالب مدیر گروه موسیقی و… با پوشش، ظاهر، مو و ریش جنس مخالف (و بعضاً مطلوب) خوش می گذرد و… خالص است. منظورشان رسانه ها و خبرنگارانی است که می توانند حسینی در بارگاه یزید باشند. به تناسب افتخاری که از خون و خانواده خود به ارث می برند، به جای این که در سانسور تصویری که خود مبهم است، کوشاتر باشند، به جای داشتن طناب پوسیده ای که جوانان را به ته دل هدایت کنند، بخشی از حقیقت را نمایندگی کنند. چاه ارسال ویل! چون در این مورد خاص رسانه ها سیاه نمایی کردند و اشتباه کردند!


سوم؛ اگر فیلم مورد نظر را با دقت ببینید، می بینید که وانت فاراژ مادر را زیر پا نگذاشته است، اما با لرزش دوربین مادر، سعی می کند خود را به سمت راست و درب اصلی وانت برساند که در نمای ساختمان دیده می شود. از کنار در اصلی هورو شروع می شود و به زمین می افتد. در کمال تعجب این بازیگر گرانقدر و ارزشمند با جمله «پا روی مادر نگذار» به عملکرد عوامل فراژ اعتراض کرد. در حالی که باید حواسش به تصویر و دوربین و خطای دید در هنگام عکاسی به جای دمیدن آن آتش بیشتر باشد!


63f08d81 502e 48e5 b563 977b34c34145 خبر خاکستری


چهارم: روزنامه سازندگی با تصویری از عکس این حادثه، وانت فرجا را به شکل آجرهای شکسته به تصویر می کشد و عبارت ارشاد را جلوی خودرو می گذارد که ناخواسته یاد گشت ارشاد می اندازد. در جلوی این تصویر عنوان “گشت ارشاد را متوقف کنید” است که فکر می کنم تصویرگر با این اقدام که مانند این مادر در مقابل ماشین های گشت ارشاد ایستاده است، سعی در تحریک آن داشته است. عملی که برای مردم سودی جز شکست ندارد. اما دور از ذهن چنین رسانه ای است، با چنین رویه ای که در پیش گرفته اند، به فکر تامین چنین کلاهی نباشند! اگر نه، چه نیازی به این همه تحریف و وارونگی است؟


پنجم: نمونه بارز تمثیل «سوزاندن سزارین برای دستمال سفره» رویه ای است که روزنامه مورد نظر در رویکرد خود به این ویدیو و ماجرای فوق الذکر اتخاذ کرده است! با فرض اینکه نماینده در این مورد تهاجمی عمل کرده است. همانند گذشته در سال های اخیر شاهد تندروی و زیر پا گذاشتن چارچوب های قانونی از سوی چندین مامور بوده ایم که در اخبار از درگیری فرماندهان ارشد و هشدار مقامات نظامی و دولتی خبر داده شده است. اما آیا انصاف است که ارتشی با 60 هزار افسر و درجه به خاطر کینه یکی دو افسر نابود شود؟


e1e8caa7 4262 4adc a985 acd98a29fe99 خبر خاکستری


اخرین حرف؛

رسانه هایی که مخفیانه آش یزید را می خورند و امام حسین را کف می زنند، بی شک هدفشان نه حجاب است و نه هدایت؛ نه «دزدیده شده مادر»، نه دختری که در وانت است و تظاهر می کند که او را به قتلگاه می برند! هدف هر چه باشد، عملکرد هر مدعی باید اصلاح و نقد شود. زیرا اساس نقد بر سازندگی و سازش است. پس اگر همان اشل را بر همه داده ها و نوشته های رسانه ای اعمال کنند، سوره ناصره تشخیص داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید