حادثه تروریستی چابهار تاسوایی; جنایت فراموش نشدنی/ انجام عملیات انتحاری نشانه تحقیر و تحقیر دشمنان است


ساعت: 07:48
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888359

جنایتی که بعد از 12 سال خون عزت و سربلندی از آن می جوشد.

حادثه تروریستی تاسوای چابهار حادثه تلخی است که نقطه عطفی در تحکیم نظام و انهدام گروهک منافقین محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسراهامون ، سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت استراتژیک و همسایگی با 2 کشور حساس منطقه ، وجود وحدت بین اقوام و مذاهب همواره مورد هجمه گسترده دشمنان بوده است. در این سال‌های انقلاب و حادثه تروریستی تاسوای حسینی چابهار در سال 1388 مهم‌ترین اتفاقی است که نشان می‌دهد مردم جنوب شرق ایران در عرصه‌های مختلف برای انقلاب تلاش می‌کنند.


چرا که این استان با اتحاد و همدلی مردم در زیر سایه محرومیت، نمونه ای در جهان است و این امر باعث می شود که دشمنان همواره برنامه های مختلفی را برای تضعیف آن انجام دهند و ایجاد اختلافات مذهبی در دهه های اخیر عامل مهمی در زمینه سازندگی است. فعالیت گروه های تروریستی به گونه ای انجام شد که به بهانه دین، دستان کثیف آنها با استکبار جهانی به خون بیگناه ده ها نفر در جنوب شرق کشور آلوده شد.

هدف از این اقدامات موذیانه و جنایتکارانه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود و جنگ قومیتی بین مردم همیشه در صحنه انقلاب سیستان و بلوچستان بود، اما توطئه این دشمن هرگز عملی نشد و همواره با شکست مواجه شد. و برعکس، همدلی را برانگیخت و روحیه مردم را برای ادامه راه انقلاب تقویت کرد.

یکی از آن حوادث دلخراشی که دل هر انسانی را به درد آورد، حادثه تروریستی تاسوعای چابهار در سال 1388 بود که منجر به شهادت ده ها شهروند مستضعف و بی گناه جنوب استان از کودکان 6 ماهه تا بزرگسالان شد. به خاطر گروه های تروریستی و نام چابهار با نام تاسوای حسینی آمیخته شد، تاسوعای خونینی که شیعه و سنی با هم خون ریختند و جان خود را در راه سیدالشهدا فدا کردند.


از شهدای این حادثه 10 دانش آموز شیعه و سنی به نام های «ابوالفضل محمد قاسمی، عرفان خطی، مصطفی کهکن، اکبر کهکن، احمد چهاردیواری، امین کیانی، میلاد کیها، صدرا دشتی، نسترن خسروی و مطهره ناروی» به شهادت رسیدند.

بازخوانی حادثه تاسوای حسینی چابهار

ظهر نهم محرم الحرام چهارشنبه 3 دی ماه 1388 در تاسوای حسینی پس از اتمام مسیر، گروه های مادران شیرده کم کم خود را برای ورود به مسجد و اقامه نماز ظهر آماده می کردند که باز دستان نجس کفار. در حالی که مسلمانان بی دفاع و غمگین بودند، این شهر برای یادآوری و زنده نگه داشتن ارزش های قیام عاشورا به عزاداری پرداخت و جنایتی خونین مرتکب شد.

این حادثه دلخراش ساعت 10:30 صبح در حوالی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار توسط گروهک تروریستی جندالشیطان رخ داد و 39 تن از یاران راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به کاروان شهدای اسلام و 95 نفر دیگر پیوستند. یک نفر نیز مجروح شد.

عاملان این جنایت 4 نفر هستند; دو نفر از آنها کمربندهای انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان ولایت چابهار منفجر کردند و این زمانی بود که مردم برای عزاداری تاسوعای حسینی به سمت مسجد حرکت می کردند.

سومی قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در میان جمعیتی که برای کمک به شهدا و مجروحان جمع شده بودند منفجر کند. اما در اثر هوشیاری نیروهای امنیتی، وی شناسایی و کشته شد و نفر چهارم نیز دستگیر شد.

در طول تاریخ، اهل بیت و محبان به نوعی قربانی این سوء تفاهم ها شده و به عنوان اولیای صالح الهی مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند و این روایت ادامه دارد.

حادثه تروریستی تاسوای حسینی در سال 1388 در چابهار نیز ادامه مظلومیت پیروان ائمه عطار بود و شهدای سیدالشهدا قربانی کینه و خشم و تحجر دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) شدند. (علیه السلام) و در عزای امام حسین (علیه السلام) کشته شدند.



حادثه تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار باعث اتحاد شیعه و سنی شد


رضا محمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه حادثه تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار باعث وحدت بیشتر مردم شده است، گفت: حادثه روز تاسوعا نه تنها باعث خوشحالی دشمن نشد، بلکه باعث شد اتحاد و همدلی مردم شیعه و سنی.» بلوچ و فارس در روستاها و شهرها قیام کرده و مصمم تر از گذشته برای پاسداری از آرمان های والای امام و شهدا در کنار انقلاب ایستاده اند.


وی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین قربانی تروریسم و ​​نقض حقوق بشر توسط مدعیان آن است، افزود: رهبری کشورمان در کمک به ملت‌های مسلمان و در مبارزه با تروریسم تکفیری و بزرگترین حامیان آن‌ها است. از جمله آمریکای مستکبر این بزرگترین گواه تلاش عملی و صادقانه ایران در مبارزه با تروریسم است.


این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان و منافقین می دانند ایران قدرتمندتر از همیشه است، تصریح کرد: حوادث تروریستی اگرچه بسیار تلخ و سوزاننده است، اما نمی تواند با حمایت مردم و این گونه حوادث ضداسلامی، حرکت قدرتمند انقلاب را مختل کند. و غیر انسانی هرگز فراموش نخواهد شد.


وی ادامه داد: این کینه توزی و دشمنی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد که انقلاب و ملت در مسیر درست حرکت می کنند و محکم تر از همیشه از اهداف و آرمان های نظام دفاع می کنند.



اقدامات تروریستی جز تحقیر دشمن اثری ندارد


محمدی با بیان اینکه انجام اقدامات تروریستی جز رسوایی دشمن اثری ندارد، اذعان داشت: وحدت مسلمین خاری در چشم دشمنان اسلام شده است و مخالفان اسلام می خواهند برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند اما مردم ما قطعاً دشمنان قدیمی خود را می شناسند و می دانند و با دانش و بصیرت که دارند از سوی دشمنان گمراه نمی شوند.


وی بیان کرد: دشمنان در طول تاریخ سعی کرده اند به اسلام حمله کنند و نسل امروز و نسل های آینده باید بدانند در جهان اسلام چه اتفاقی افتاده و چه افرادی حوادث تروریستی را برای مسلمانان تجویز می کنند و باید این درس شهادت و شجاعت را به نسل آینده بدهیم. حرکت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید