کودتای 28 مرداد درسی فراموش نشدنی برای ملت ایران / آمریکا غیرقابل اعتماد است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن خانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: دشمنی آمریکا با ایران مربوط به دهه های گذشته و از زمانی است که آمریکایی ها تصور می کردند ایران جزو منافع آمریکاست و از آن زمان به بعد مستقیماً در مشکلات داخلی ایران دخالت کردند.

وی در ادامه بیان می‌کند: ایران در زمان مصدق سعی کرد منافع ملی خود را بر آمریکا ترجیح دهد و نفت را ملی کرد، از این رو سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و سازمان سیاه در 28 مرداد 1332 علیه مصدق کودتا کردند و کنترل ایران را به دست گرفتند.

این کارشناس روابط بین الملل خاطرنشان کرد: کودتای 28 مرداد درس فراموش نشدنی به ملت ایران داد و هر جا به آمریکا اعتماد شد و آمریکا خوشبین بود از پشت خنجر خوردند. پشت کودتای 28 مرداد نمونه بارز این درس تاریخی است.

خانی زاده افزود: اما با رهبری امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی، منافع آمریکا قطع شد و ایران استقلال واقعی خود را به دست آورد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، توطئه های آمریکا برای شکست انقلاب آغاز شد و موضوع حمله به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، توطئه در مقابل محور مقاومت و کشتارهای انجام شده نتیجه دخالت آمریکاست و انگلیس در مشکلات داخلی ایران است تا دوباره برگردد و ثروت ملی ایران را غارت کند.

خانی زاده خاطرنشان کرد: ایران علیرغم فشارهای آمریکا و غرب همچنان به سیاست استقلال طلبی خود ادامه می دهد و امروز به لطف خداوند علی رغم فشارها و تحریم های بین المللی به کشوری تأثیرگذار در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید