روسیه تصمیم شورای حکومتی علیه ایران را غیرمنطقی خوانده است


ساعت: 05:58
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854604

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، پذیرش قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای حکام را غیر منطقی خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی واکنش های قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده روسیه صدور این قطعنامه را غیرمنطقی خواند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به پذیرش قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران گفت: منطق پشت این موضوع کم و بیش قابل درک است. آیا این قطعنامه همکاری بین تهران و آژانس را بهبود می بخشد؟ و دوم اینکه آیا پذیرش قطعنامه به نهایی شدن مذاکرات در وین کمک می کند؟ در هر دو مورد پاسخ منفی است. پس چرا این قطعنامه را صادر کردید؟

دیشب دیپلمات های هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران را اعلام کردند. بر اساس گزارش ها، روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند که با 30 رای موافق، 2 رای مخالف و 3 رای ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

همزمان با اجلاس ضد ایرانی شورای حکام، سازمان انرژی اتمی ایران از خاموش شدن دوربین های مجهز به دوربین های اضافی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته ای خبر داد. همچنین گفته می شود که این حرکت شامل خاموش کردن سطح سنج و فلومتر در غنا (OLEM) می شود. ‌

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید