روسیه 62 شهروند کانادایی را تحریم کرد

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که شهروندان کانادایی که نام آنها در فهرست تحریم های روسیه قرار گرفته است، اجازه ورود به خاک آن کشور را نخواهند داشت.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: این تحریم، سطح خصومت دولت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را که درگیر اقدامات خصمانه علیه روسیه و ارزش های سنتی آن است، در نظر گرفته است.

در این بیانیه آمده است که این فهرست تحریم ها اقدام نهایی نیست و اقدامات تلافی جویانه تکمیلی روسیه متعاقبا اعلام خواهد شد.

کانادا در اعمال تحریم ها علیه روسیه، پیشتر 29 روزنامه نگار و 15 گروه از جمله خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی راشاتودی و چند رسانه روسی دیگر را به فهرست تحریم ها اضافه کرده بود.

وزارت امور خارجه کانادا نیز از گسترش دامنه تحریم ها علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین خبر داد.

لازم به ذکر است که در مارس 2022، دولت روسیه فهرستی از کشورها و مناطق خارجی را که اقدامات خصمانه علیه روسیه انجام می دهند، تصویب کرد. 48 کشور مانند استرالیا، آلبانی، آندورا، بریتانیا، همه کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، کانادا، لیختن اشتاین، میکرونزی، موناکو، نیوزیلند، نروژ، کره، سن مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، بریتانیا، تایوان، اوکراین، اوکراین ، سوئیس و ژاپن در این لیست قرار دارند.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین از ابتدای ماه مارس سال گذشته آغاز شد و با وجود کمک های همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی به ارتش اوکراین، پیشروی ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید