تقلید از تظاهرات کانادایی در استرالیا و نیوزیلند / افزایش مخالفت با واکسیناسیون اجباری

تقلید از تظاهرات کانادایی در استرالیا و نیوزیلند / افزایش مخالفت با واکسیناسیون اجباری

ترافیک در کانبرا سنگین است و خیابان های پایتخت استرالیا مسدود شده است.

استرالیا و نیوزلند چند روزی است که در اعتراض به قانون واکسیناسیون کووید 19 در چند ساعت اخیر اعتراض کرده اند و معترضان بیشتری نیز به آنها پیوسته اند.

معترضان جاده های اصلی را مسدود کرده و زندگی را در پایتخت های استرالیا و نیوزلند مختل می کنند.

حدود 10000 معترض در نمایشگاه های اصلی کانبرا تجمع کردند و نمایشگاه کتاب خیریه مردمی لغو شد.

ترافیک در کانبرا سنگین است و خیابان های پایتخت استرالیا مسدود شده است.

به گزارش رویترز، پلیس در کانبرا گفت در مجموع سه نفر دستگیر شدند، اما به طور کلی معترضان رفتار “خوب” داشتند.

در پنجمین روز از تظاهرات در ولینگتون نیوزلند، صدها معترض با وجود بارندگی شدید در نزدیکی پارلمان در کندوی عسل تجمع کردند.

معترضان با الهام از اعتراضات رانندگان کامیون کانادایی، چندین خیابان اطراف پارلمان را با کامیون ها، وانت ها و موتورسیکلت های خود اشغال کردند.

در نیوزلند و استرالیا تعداد نسبتاً کمی افراد واکسینه نشده وجود دارد و اکثریت مردم این کشورها از واکسیناسیون حمایت می کنند. مخالفان محدودیت های عروق کرونر و واکسن های اجباری اما گاهی اعتراض می کنند و گاهی اعتراض ها به خشونت کشیده می شود.

گسترش اعتراضات کانادا به استرالیا و نیوزلند / افزایش اعتراضات به واکسیناسیون اجباری

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که معترضان حق اعتراض دارند و از آنها خواست که این کار را به صورت مسالمت آمیز انجام دهند.

او خاطرنشان کرد که بیشتر دستورات واکسیناسیون توسط ایالت ها و مناطق صادر می شود، نه توسط دولت فدرال.

سال گذشته، دولت فدرال استرالیا واکسیناسیون را بر کارکنان بهداشتی، افراد دارای معلولیت و افرادی که در مراکز بهداشتی پرخطر کار می کنند، اعمال کرد.

اکثر ایالت ها و مناطق دستورات گسترده تری صادر کرده اند و افراد واکسینه نشده از بازدید از رستوران ها، کنسرت ها و مکان های عمومی منع شده اند.

طغیان اعتراضات کانادایی در استرالیا و نیوزلند

آنتونی آلبانز، رهبر اپوزیسیون استرالیا در یک کنفرانس خبری در سیدنی گفت که این اعتراضات مورد حمایت عموم مردم قرار نخواهد گرفت. او به معترضان گفت که به خانه های خود بروند.

تصاویر رسانه های نیوزلند نیز نشان می دهد که امدادگران و پلیس مردی را روی برانکارد حمل می کنند. پلیس نیوزیلند روز پنجشنبه از دستگیری 100 نفر خبر داد، اما از آن زمان تاکنون هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.

معترضان با محدودیت های تاج گذاری و واکسیناسیون اجباری با پلیس در ولینگتون نیوزیلند مواجه هستند / عکس: AFP

طغیان اعتراضات کانادایی در استرالیا و نیوزلند

نیوزلند روز شنبه از شناسایی 454 مورد جدید کووید 19 خبر داد.

از زمان شیوع این بیماری در سال 2020، جمعیت 5 میلیون نفری نیوزلند کمتر از 19000 مرگ و کمتر از 53 مورد مرگ را گزارش کرده اند.

94 درصد افراد بالای 16 سال در این کشور واکسینه می شوند و واکسیناسیون برای برخی کارمندان و مشاغل اجباری است. با این حال، نیوزیلند هنوز در حال مبارزه برای کنترل شیوع Omicron است.

روز شنبه حداقل 65 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استرالیا جان خود را از دست دادند.طغیان اعتراضات کانادایی در استرالیا و نیوزلند

دیدگاهتان را بنویسید