رونمایی از خودرو دیگنیتی پرایم / امکانات باورنکردنی دیگنیتی پرایم را ببینید


به گزارش شمانیوز : دیگنیتی پرایم یکی دیگر از محصولات کشور چین است. خودرو دیگنیتی پرایم یک کراس اوور پرطرفدار است. خودرو دیگنیتی پرایم توسط شرکت بهمن موتور وارد ایران شده است. این
خودرو ظاهر چشم نوازی دارد. در ادامه قصد معرفی و بررسی بیشتر این خودرو را داریم.

طراحی ظاهری دیگنیتی پرایم

نکته‌ای که در همان نگاه اول به خودروی دیگنیتی پرایم، توجه هر کسی را به خودش جلب می‌‌کند، طراحی ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز این کراس اوور است. سبک طراحی بدنه و سقف دیگنیتی پرایم به ‌گونه‌ای است که آن را از اکثر خودروهای شاسی‌بلند بازار متمایز می‌کند. اگر بخواهیم از قسمت جلوی این خودرو شروع کنیم، قبل از هر چیز باید به طراحی فوق‌العاده جلو پنجره آن اشاره داشته باشیم که بسیار زیباست و خودنمایی می‌کند. چرا‌غ‌های جلو نیز طراحی مدرن و زیبایی دارند. در قسمت زیرین سپر، ورودی هوا قرار گرفته و در دو طرف آن نیز چراغ‌های مه شکن تعبیه شده‌اند.

دیگنیتی پرام از نمای پهلو هم بسیار جذاب است. فقط به قوسی که روی سقف خودرو وجود دارد دقت کنید تا متوجه شوید که طراحان این خودرو چقدر به زیبایی ظاهری آن توجه داشته است. اتفاقا وجود همین قوس به سمت عقب، باعث شده که دیگنیتی در رده خودروهای کوپه قرار بگیرد. شیارهایی که روی بدنه خودرو دیده می‌شوند نیز به زیبایی آن افزوده‌اند، اما چیزی که بیشتر جلب توجه می‌شوند، فرم طراحی پنجره‌های این اتومبیل است که در قسمت عقب و جلو کاملا تیز می‌شود. همین طراحی خاص دیگنیتی باعث شده که این خودرو دارای شخصیت منحصربه‌فردی در بین تمام هم‌رده‌های خود باشد.

%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85 خبر خاکستری

اما طراحی قسمت پشت این خودرو هم چیزی کم از یک شاهکار نیست. وجود چراغ‌های یکپارچه، طراحی اسپرت مه‌شکن‌ها و همچنین انحنای مناسبی که به سپر عقب داده شده، فرم زیبایی را ایجاد کرده‌اند. با نگاهی به عکس دیگنیتی پرایم می‌توان گفت که از نظر طراحی ظاهری، با یک خودروی بی‌نقص مواجه هستیم و باید اذعان کنیم که دیگنیتی پرایم از حیث دیزاین، مشابه خودروهای روز دنیا طراحی شده است.

طراحی داخلی دیگنیتی پرایم

در بررسی دیگنیتی پرایم باید به طراحی داخلی آن نیز اشاره داشته باشیم که چیزی کم از طراحی خارجی این خودرو ندارد. در این محصول بهمن موتور با یک کابین شیک و مدرن روبه‌رو می‌شویم که با اشکال هندسی زیبا و کاملا به‌روز طراحی شده است. در ابتدا باید به فرم طراحی داشبورد اشاره کنیم که بسیار زیباست و در قسمت بالایی آن از پلاستیک نرم و در قسمت پایین از پلاستیک خشک استفاده شده است. در وسط داشبورد هم یک بخش براق وجود دارد که از فیبر کربن ساخته شده است.

وقت وارد کابین دیگنیتی می‌شویم، یکی از اولین چیزهایی که توجه‌مان را به خودش جلب می‌کند، مانیتور نسبتا بزرگ ۱۰ اینچی است که دقیقا در وسط داشبورد قرار گرفته و کمی پایین‌تر از آن یک مانیتور و صفحه لمسی کوچکتر دیده می‌شود. این صفحه دارای یک سری کلیدهای لمسی است که برای کنترل بخش‌های مختلف از جمله سیستم تهویه هوا می‌توانید از آن استفاده کنید.

%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85 خبر خاکستری

فرمان خودرو به شکل دی‌کات طراحی شده است. یعنی مثل حرف D انگلیسی، بخشی از دایره فرمان بریده شده تا پاهای راننده راحت‌تر در زیر آن قرار بگیرند. طراحی صفحه کیلومتر‌شمار پشت فرمان نیز به شکل زیبایی انجام شده است و چراغ‌های هشدار یا نورهای LED که در بخش‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند، زیبایی کابین داخلی دیگنیتی پرایم را مخصوصا در شب دوچندان می‌کنند.

دیگنیتی پرایم یک خودروی بسیار جادار و راحت به حساب می‌آید و برخلاف اکثر خودروهایی که در کلاس کوپه طبقه‌بندی می‌شوند، حتی برای خانواده‌ها نیز مناسب است. صندلی‌های این خودرو بسیار نرم و راحت هستند و تودوزی چرمی زیبایی دارند. صندوق عقب این خودرو هم فضای زیادی را در اختیار شما می‌گذارد که در هنگام مسافرت‌ها خیلی به دردتان خواهد خورد. در مجموع باید بگوییم که دیگنیتی پرایم یک خودروی جادار و راحت است که پاسخگوی یک خانواده ۵ نفره خواهد بود. البته در ابتدای معرفی این خودرو، صحبت‌هایی در خصوص دیگنیتی پرایم ۷ نفره نیز مطرح شده که فعلا خبری از آن نیست.

مشخصات فنی ماشین دیگنیتی پرایم

در این بخش درباره مشخصات دیگنیتی پرایم صحبت می‌‌کنیم. این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر از نوع توربو شارژ است که توان تولید ۱۴۸ اسب بخار در گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر را دارد. این پیشرانه با نام فنی SFG15T شناخته می‌شود و علاوه بر قدرت بالا، مصرف سوخت معقولی هم دارد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت آن در شرایط معمولی به حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلوی خودرو از طریق یک جعبه دنده CVT انجام می‌شود. این گیربکس اتوماتیک از نسل سوم CTV است که هم سرعت عمل بیشتری در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر دارد و هم صدای کمتری تولید می‌کند. البته برخی از کارشناسان با نگاهی سخت‌گیرانه، همین گیربکس CVT را به عنوان یکی از معایب دیگنیتی پرایم مطرح می‌کنند، زیرا در مقایسه با گیربکس‌های AT و DCT احساس لذت کمتری در هنگام رانندگی می‌دهد. اما به هر حال باید گفت که گیربکس CVT گزینه مطلوبی برای خودروی دیگنیتی به حساب می‌آید.

ویژگی‌ها و امکانات دیگنیتی پرایم

دیگنیتی را باید یک خودرو کامل بنامیم. این خودرو از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برد که تمام نیازهای افراد را برآورده می‌سازد و رضایت آنان را جلب می‌کند. این خودرو یک سقف پانورامای دو تکه دارد که قسمت جلوی آن باز می‌شود. این آپشن در ایران طرفداران زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یک مزیت بزرگ برای خودروی دیگنیتی، فروش آن را افزایش دهد.

اما یکی از امکانات بسیار عالی و مدرن این خودرو، وجود دوربین ۳۶۰ درجه است که از طریق نمایشگر داخلی، امکان مشاهده اطراف خودرو را به‌خوبی فراهم می‌کند. شما می‌توانید از روی نمایشگر، یکی از چهار دوربین اطراف خودرو را انتخاب کنید تا تصویر مربوط به همان سمت برای شما نمایش داده شود. همچنین یک دوربین در جلوی خودرو و پشت آینه قرار گرفته است که تمام وقایع جلو را ثبت می‌کند و می‌تواند آپشن مفیدی باشد؛ مخصوص در هنگام تصادفات احتمالی، تصاویر ضبط شده توسط این دوربین واقعا کمک کننده خواهد بود.

از دیگر امکانات سودمند ماشین دیگنیتی پرایم می‌توانیم به سیستم HAC اشاره کنیم. این سیستم برای حرکت در سربالایی طراحی شده و باعث می‌شود که وقتی پای خود را از روی ترمز برمی‌دارید، برای چند لحظه ترمز را در همان حالت نگه ‌دارد تا شما زمان کافی برای گذاشتن پا روی پدال گاز داشته باشید. در واقع این سیستم مانع از عقب رفتن خودرو در هنگام حرکت در سربالایی می‌شود.

برخورداری از استارت دکمه‌ای، آینه‌های الکتریکی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، تثبیت کننده سرعت خودرو و کروز کنترل، تهویه خودکار، سامانه ناوبری، سقف پانوراما، سانروف، صندلی و درب برقی و … از دیگر امکانات خودروی دیگنیتی هستند.

قیمت خودرو دیگنیتی پرایم 

قیمت روز خودرو 1.570.000.000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید