رونمایی 6 بازیکنی که توسط یحیی گل محمدی در پرسپولیس بررسی شد

هواداران پرسپولیس پس از اینکه تیمشان موفق شد فصل 02-1401 را رویایی به پایان برساند و قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام شود، منتظر تشکیل تیم خود در فصل جدید هستند. به طور مشخص نام پرسپولیس در لیست اولیه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای درج شده است، به این معنی که سرخ‌پوشان پایتخت در کنار لیگ برتر و جام حذفی باید خود را برای حضور مجدد در مسابقات آماده کنند. لیگ قهرمانان آسیا

یحیی گل محمدی پس از پایان فصل به طور مبهم درباره حرفه خود صحبت کرد و برای یک سفر تفریحی ایران را ترک کرد. اگرچه گل محمدی هنوز جلسه ای با مدیران پرسپولیس برگزار نکرده است، اما به مدیران این باشگاه برای ادامه همکاری با سرخ پوشان پایتخت انگیزه داده و گفته می شود این سرمربی باتجربه قصد دارد تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند. پایان لیگ بیست و دوم است).

همانطور که قبلا ذکر شد، قوانین نقل و انتقالات جدیدی که وضع شده است، کار را برای تیم ها بسیار دشوار می کند. قوانین جدید نقل و انتقالات بدین معناست که تیم ها دیگر نمی توانند از 3 بازیکن زیر 25 سال (تحت قرارداد) استفاده کنند. این مشکل می تواند برای فهرست این تیم در فصل جدید دردسرساز شود و احتمالا در تعیین لیست سرمربیان مازاد بر کار موثر باشد.

طبق قوانین جدید هر تیم می تواند 19 بازیکن بزرگسال را در ترکیب خود جای دهد و این موضوع در بازار نقل و انتقالات تابستانی به موضوعی مهم برای سرمربیان تبدیل شده است. یحیی گل محمدی که به مدیران باشگاه برای ادامه همکاری با پرسپولیس چراغ سبز نشان داده، حالا با چالش تعیین لیست مازاد خود مواجه است و باید چند ستاره خود را در لیست مازاد قرار دهد.

یحیی چند روز پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که اسامی بازیکنان تمدید شده باشگاه را اعلام کرده و انتظار دارد قرارداد این بازیکنان را تمدید کند. او همچنین اسامی چند بازیکن را به درویش داد تا هماهنگی های لازم برای به خدمت گرفتن آنها انجام شود. اگرچه گفته می شد یحیی 3 بازیکن را در پست های مختلف باشگاه آورده است اما شنیده ها حاکی از آن است که گل محمدی اسامی 6 بازیکن را در اختیار مدیران پرسپولیس قرار داده است تا آنها مذاکره با آنها را آغاز کنند.

در واقع یحیی نام دو بازیکن را برای هر پست در باشگاه در اولویت قرار داده است. سرمربی تیم قهرمان ایران اسامی دو مدافع میانی، دو هافبک و دو مهاجم را در اختیار باشگاه قرار داده است تا اقدامات لازم برای خرید آنها بر اساس اولویت انجام شود. یحیی در خط دفاعی دو بازیکن سابق پرسپولیس را هدف قرار داده است که هر دو بین المللی هستند و از شاگردان او بودند. گزینه اول یحیی محمدحسین کنعانی زادگان است که بعد از پایان قراردادش با الاهلی تصمیمی برای تیم جدیدش نگرفته است.

همانطور که پیش از این در خبری اختصاصی نوشتیم، با وجود اینکه از چند کشور پیشنهاداتی وجود دارد، کنعانی زادگان گزینه اول پرسپولیس است و تماس های اولیه با او انجام شده است. کنعانی همچنین خطاب به پرسپولیسی ها اعلام کرد که در صورت رد رفتنش به تیم های عربی پای میز مذاکره با آنها می نشیند و گزینه دوم یحیی برای این پست شجاع خلیل زاده است. شجاع که در چند سال گذشته یک زوج کنعانی بوده است، مانند دوست صمیمی خود پس از پایان فصل لیگ قطر از الاهلی جدا شد و مقصد بعدی او هنوز مشخص نیست. شجاع برای آمدن به پرسپولیس مشکلی ندارد و در صورت تمایل با مدیران این باشگاه مذاکره خواهد کرد.

یحیی در خط میانی به سراغ جوانان رفته و می خواهد میانگین سنی تیمش را کاهش دهد. گزینه اول گل محمدی امید یاسین سلمانی کاپیتان تیم ملی است. سلمانی که تا شب گذشته درگیر بازی های تیم امید در عراق بود بازیکن آزاد است و مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارد. دومین گزینه هافبک یحیی محمد خدابندلو است که او نیز بازیکن جوانی است و علاقه زیادی به حضور در پرسپولیس دارد.

در خط حمله، یحیی در پی قطعی شدن جدایی دیاباته و احتمال زیاد خروج پریرا، دو بازیکن را به این باشگاه منصوب کرده است که رضا شکاری به عنوان گزینه اول اوست. بازیکنی که در فصل قبل خوش درخشید و چند تیم مطرح لیگ برتری او را می خواهند. گزینه بعدی یحیی شهریار موگانلو است که البته پرسپولیس برای جذب او کار سختی خواهد داشت. شهریار که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد، یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد اما با توجه به جنجال هایی که پیرامون حضور او در یک برنامه تلویزیونی وجود دارد، می تواند با توافق دو طرف از سپاهان جدا شود.

سپاهانی ها به دنبال دو مهاجم خارجی هستند و نام بازیکنان سرشناسی در گوشه و کنار این باشگاه به گوش می رسد. جذب مغانلو با توجه به اینکه سپاهان تحت هیچ شرایطی به پرسپولیس که رقیب مستقیمش است بازیکن نمی دهد برای پرسپولیس سخت خواهد بود. تنها راه جدایی شهریار از سپاهان و بازگشت به پرسپولیس، توافق با سپاهان برای جدایی و جلب رضایت اوست.

در مورد انتخاب اول یحیی بودن شکر دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول اینکه این بازیکن یک فصل دیگر با گل گهر قرارداد دارد و برای جدایی از این باشگاه باید 300 هزار دلار بپردازد. مبلغی که پرسپولیس توان پرداخت آن را ندارد. شکاری که فصل خوبی را پشت سر گذاشت، چند هفته قبل و بعد از مسابقات لیگ با سپاهانی ها مذاکرات جدی داشت و به توافق رسید.

از این رو شانس پرسپولیس برای جذب این بازیکن بسیار کمتر است و به نظر می رسد یکی از گزینه های اصلی گل محمدی برای فصل آینده از دست رفته و راهی تیم دیگری شود. سعید صادقی، گیورگی گلسیانی، امید عالیشاه، میلاد سرلک و عیسی آل کثیر بازیکنانی هستند که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده و مذاکرات برای تمدید قرارداد این بازیکنان در حال انجام است. در صورت حضور 3 بازیکن در فصل آینده، لیست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس تکمیل می شود و گل محمدی باید به ازای هر بازیکن تمدید شده، یک نفر را به لیست مازاد خود اضافه کند.

یحیی هنوز لیست بازیکنان مازاد را به مدیران پرسپولیس اعلام نکرده است و منتظر است ابتدا جذب بازیکنان جدید و گسترش بازیکنان مشخص شود و پس از آن به سراغ بازیکنان مازاد برود. خریدهای پرسپولیس برای فصل آینده مطمئنا بیش از 3 بازیکن خواهد بود و یحیی به تدریج اسامی بازیکنان مورد نظر خود را به مدیران پرسپولیس اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید