روی جلد جشنواره فیلم برلین نیکی کریمی (عکس)

روی جلد جشنواره فیلم برلین نیکی کریمی (عکس)

منصور جهانی – «نیکی کریمی» بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مطرح سینمای ایران در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلیناله درباره عباس کیارستمی، اسطوره سینمای ایران گفت: برای کیارستمی انسانیت و معرفت مهمتر از این بود. شاید به همین دلیل است که فیلم های او سال هاست که دل مخاطب را به درد می آورد.

نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سرشناس سینمای ایران در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلیناله درباره عباس کیارستمی، اسطوره سینمای ایران گفت: برای کیارستمی انسانیت و دانش از سینما مهمتر بود، شاید به این دلیل. به همین دلیل است که فیلم های او سال ها دل مخاطبان را به درد می آورد.

به گزارش عصر ایران، «نیکی کریمی» بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مشهور سینمای ایران که فیلمش «خانه دوستت کجاست؟» منتخب بخش مروری هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلیناله امسال با عنوان «جوان دل، در سینما بزرگ می‌شود» شب گذشته ساعت 21:30 در مراسم اکران ویژه این فیلم مشهور در Cubix 6 Cubix 6 برلین گفت: برای کیارستمی انسانیت و دانش بیشتر از سینما مهم بود، شاید به همین دلیل است که فیلم های او سال هاست که مخاطبان را به وجد می آورد. فیلم های کوچک، با بودجه های اندک، اما از ته دل، که همه آن ها را بدون هیچ تلاشی دیدند و دوست داشتند.

این ستاره سینمای ایران در ادامه صحبت هایش گفت: خانه دوست کجاست؟ من برای اولین بار آن را در هفده سالگی در تلویزیون جمعه شب تماشا کردم و هرگز آن حس را فراموش نخواهم کرد. دنیایی از سینمای دیگری پیش روی من گشوده شد که شاعرانه، انسانی و به شدت متفاوت بود. برای من پلی شد بین ادبیات، علاقه اصلی من، و سینما و شعر.

هفتاد و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین به سرپرستی ماریت ریزن بیک و مدیریت هنری کارلو چاتریان در چندین بخش مسابقه از جمله؛ بخش مسابقه اصلی، بخش مسابقه نسل ها، بخش مسابقه انجمن، بخش مسابقه فیلم کوتاه، بخش مسابقه مستند و چندین بخش غیر رقابتی از جمله؛ بخش پانوراما، بخش نمایش ویژه، بخش نمایش سینمای کلاسیک و موارد دیگر. از 27 فوریه تا 7 مارس 1401 (16 تا 26 فوریه 2023) در برلین آلمان برگزار می شود.نیکی کریمی در جشنواره برلین: برای کیارستمی انسانیت و دانش مهمتر از سینما بود (+عکس)

دیدگاهتان را بنویسید