رکورد ویژه جام جهانی همچنان در دستان ستاره پرسپولیس است

رکورد ویژه جام جهانی همچنان در دستان ستاره پرسپولیس است

رامین رضاییان سابق پرسپولیس و حالا سپاهان یکی از بازیکنانی بود که پس از بازگشت کی روش به تیم ملی بازگشت و توانست دومین جام جهانی خود را تجربه کند.

در حالی که رضاییان برای حضور در سمت راست خط دفاعی تیم ملی با صادق محرمی رقابت می کرد، کی روش ترجیح داد در اولین دیدار مقابل محرمی قرار بگیرد. عملکرد ضعیف این بازیکن باعث شد تا رامین در دو دیدار بعدی مقابل ولز و آمریکا به بازیکن ثابت تیم ملی تبدیل شود.

کارلوس کی روش که به شدت به محرمی تکیه کرده بود در بازی اول مقابل انگلیس از او استفاده کرد اما صادق نتوانست انتظارات کی روش را برآورده کند. محرمی در دیدار مقابل ولز جایگزین رامین شد و رضاییان یکی از بهترین بازی های دوران ورزشی خود را مقابل این تیم انجام داد. رامین نه تنها دفاع فوق العاده ای انجام داد، بلکه با پاس هنرمندانه طارمی توانست گل دوم تیم ملی را نیز به ثمر برساند.

درخشش رامین در جام جهانی تعجب بسیاری را برانگیخت زیرا مدت ها بود که چنین عملکردی را از این بازیکن ندیده بودیم. در مورد رضاییان دو نکته جالب وجود دارد. اولین نکته این است که این بازیکن نباید در جام جهانی شرکت می کرد.

اسکوچیچ که اعتمادی به رامین نداشت یک بار هم او را به اردوهای تیم ملی دعوت نکرد و اگر اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می ماند قطعا رضاجان جایی در فهرست نهایی تیم ملی نداشت. نکته جالب دیگر در مورد رامین این است که او در مسابقات جهانی در یک منطقه رکورددار است و تا پایان مرحله یک چهارم نهایی هیچکس نتوانست رکورد رضایان را بشکند.

رامین در 90+11 دقیقه (35 ثانیه و 100 دقیقه) موفق به ثبت نام شد. گلی که جدیدترین گل جام جهانی محسوب می شود و ستاره سابق پرسپولیس رکورددار است. در دیدار جذاب و دیدنی هلند و آرژانتین، وکهورست مهاجم هلندی که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، توانست در دقیقه 32 گل صدم امیلیانو مارتینز را باز کند و گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

در واقع گل رضایان 3 ثانیه بعد به ثمر رسید و باعث شد تا رامین رضایان از ایران رکورددار طولانی ترین گل تا پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی باشد. حالا باید دید در 4 بازی اخیر جام جهانی آیا فردی می تواند این رکورد را بشکند یا رکورد آخرین گل جام جهانی در دست مدافع تیم ملی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید