ریکاردو ساپینتو برای پرسپولیس می خواند

ریکاردو ساپینتو برای پرسپولیس می خواند

ریکاردو ساپینتو که ظاهراً کمتر دیده بود تا قبل از دیدار با پیکان تیمی تا این حد دفاعی بازی کند، در نشست خبری بعد از بازی هفته پنجم استقلال گفت: این شیوه فوتبال (تیم پیکان) اصلا فوتبال نیست! فوتبال باید زنده است. ، رو به جلو و تهاجمی برای تماشاگران لذت بردن از تماشا. هر کسی عقب می ایستد و سعی می کند تیمش را از گلزنی باز دارد، مانند فوتبال زیبایی نیست.

اما پس از پیکان در چند بازی دیگر، ساپینتو که با چنین روشی از سوی برخی سرمربیان (متأثر از سبک فوتبال کارلوس کی روش) مواجه شد، تصمیم گرفت راه های جدیدی برای گلزنی برای چنین تیم هایی ایجاد کند. روش هایی که البته جواب داد و استقلال با وجود مشکلات داوری توانست به رده دوم صعود کند و مثلا آنقدر ذوب آچان را تحت فشار قرار داد که مدافعش گل به خودی زد.

در روزهای اخیر از دوستان نزدیک استقلالی ها مطلع شدیم که ساپینتو برای بازی با پرسپولیس نگران فوتبال دفاعی نیست. او که فیلم آخرین دیدارهای پرسپولیس را مرور می کرد با اشاره به فوتبال تهاجمی تیم سرخپوشان تهرانی به همکارانش گفت: قطعا از بازی مقابل پرسپولیس لذت خواهیم برد زیرا رقابت با تیم هایی که فوتبال بازی می کنند بسیار راحت تر از تیم هایی است که فوتبال بازی می کنند. فوتبال بازی کن فقط می آیند که گل نخورند. این دربی مطمئنا زیبا خواهد بود.”

سرمربی پرتغالی تیم استقلال در اولین نشست خبری خود (که در تیرماه امسال برگزار شد) تاکید کرد که فیلم بازی پارسال استقلال با فرهاد مجیدی را تماشا کرده و در عین حال به هواداران استقلال قول داده است که آنها را ببینند. یک تیم تهاجمی استقلال در فصل جدید. اگرچه استقلالی ها موفق به زدن گل های زیادی به حریف نشدند، اما اکثر کارشناسان معتقدند سیستم استقلالی ها پیشرفته و تهاجمی است.

لازم به یادآوری است که این تیم در دیدار هفته ششم مقابل نساجی علاوه بر به ثمر رساندن 3 گل در طول مسابقه و ایجاد چندین موقعیت گلزنی، رکورد گلزنی در یک بازی را نیز در تاریخ لیگ برتر شکست. به وضوح می توان دید که ساپینتو قطعاً افکار تهاجمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید