زلزله 5.4 ریشتری خوی / تعداد مصدومان به 530 نفر رسید / خسارت 10 تا 50 درصدی

زلزله 5.4 ریشتری خوی / تعداد مصدومان به 530 نفر رسید / خسارت 10 تا 50 درصدی

زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر بامداد 22 مهرماه شهرستان خوی در آذربایجان غربی را در عمق 10 کیلومتری زمین لرزاند.

تعداد مجروحان به 530 نفر رسید

مدیر مرکز مدیریت بحران هوی آن گفت: تعداد مصدومان زلزله صبح امروز حدود 530 نفر است.

سالم خویی بیان کرد: تعداد مصدومان زلزله خویی حدود 530 نفر است که این تعداد همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: علت افزایش تعداد مجروحان این است که در جریان زلزله از منازل خود فرار کرده اند که باعث شکستگی دست، پا و اعضای بدن شده است.

390 نفر در زلزله خوی مجروح شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوی در تازه ترین گزارش خود از وضعیت مناطق زلزله زده خوی گفت: تاکنون مجموع مصدومان این حادثه 390 نفر است که از این تعداد 135 نفر در بیمارستان بستری شده اند. 25 خانه بین 50 تا 100 درصد تخریب شده است. 30 پس لرزه نیز ثبت شده است.

سالم هوی با بیان اینکه مردم در آرامش کامل هستند و همه به خانه های خود بازگشته اند، افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه نداریم.

وقوع 7 زمین لرزه بالای 3 ریشتر

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، پس از وقوع زمین لرزه 5.4 ریشتری در ساعت 3:51 امروز چهارشنبه، 6 زمین لرزه دیگر به بزرگی بالای 3 در این منطقه به وقوع پیوست.

مشکل قطع برق بلافاصله حل شد

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مشکل قطعی برق ناشی از زلزله در برخی مناطق بلافاصله برطرف شد و اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

امیرعباس جعفری اعلام کرد: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران در شمال استان آذربایجان غربی در حالت آماده باش هستند و اگرچه خسارات این زمین لرزه زیاد نیست، اما به دلیل وقوع پس لرزه های متعدد مردم از منازل خود خارج شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تیم های کارشناسی در حال رصد و بررسی میزان خسارت هستند که به محض دریافت اطلاعات دقیق اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید